عزم اردوي جهادي حيدريون بسيج مهندسين درحفظ مزارع غلات نيشابور

نشست صمیمی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نیشابور برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۳۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت ها واقدامات ترویجی وپایش مزارع غلات که اهم سیاست های وزارتخانه وسازمانی می باشد با حضور نیروهای بسیجی باید پررنگ تر شود .

محمد صبوربیلندی بر افزایش اقدامات ترویجی با حضور این نیروها در کنار مروجین مسئول پهنه  تأکید نموده و افزود:  با توجه به ارایه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص طرح رصد وپایش مزارع غلات ، پتانسیل آموزشی بالای این طرح باید مورد توجه شهرستان باشد.وی با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان نیشابور دارای 452آبادی در 9پهنه کشاورزی است افزود:این بخش با دارا بودن  16540 نفر بهره بردار و6000 نفرگندمکار بالای یک هکتار جمعا دارای 4200هکتار گندم و4000هکتار جو می باشد که از وسعت بالایی برخوردار است.
سرهنگ علی نیک یاد فرمانده پایگاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان نیشابور نیز عنوان کرد:دشمنان جامعه اسلامی وایران ما در صدد خسارت به نسلهای ما درآینده هستند وبا دستکاری های ژنتیکی علی رغم اینکه مستقیما با ما در جنگ فیزیکی نیستند ولی بصورت مستمر با سلامت جامعه ما می جنگند.وی افزود در حال حاضر وجود نیروهای متخصص وکار آشنا با تولید محصول سالم در طرح اردوی جهادی حیدریون وبا نظارت مستمر می توانند در مقابل تهدیدات خارجی نقش بسیار مهمی داشته باشند. وی از تلاش تمامی دست اندرکاران عرصه تولید قدردانی کرد وآنان را سربازان وطن وتامین کننده گان امنیت غذایی نامید.
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی نیز گفت:براساس توافقات انجام شده در سطح استان بالای 500نفر عضو کانون بسیج مهندسین با تحصیلات عالیه در شهرستان نیشابور هستند ودر کنار طرح اردوی جهادی با طرهای دیگری مانند همگام با کشاورز، طرح امنیت غذایی نیز همکاری نزدیکی دارند.احمد همت آبادی تصریح کرد در حال حاضر بالغ بر 70روستا تحت پوشش این نیروها هست که بصورت مستمر رصد وپایش می شوند .ایشان اظهار داشت بالغ بر 120 نفر روز در طرح مبارزه علیه سن غلات فعالیت دارند.

در پایان این مراسم با اهدای تقدیرنامه ای از طرف ریاست سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از زحمات دبیر مروجین پهنه این استان تقدیر بعمل آمد واز مزارع غلات که تحت رصد وپایش بود بازدید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها