خبرهای داغ:

واقعه طبس، برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی

استاندار خراسان جنوبی گفت: واقعه صحرای طبس، به عنوان یک امداد غیبی، باید ماندگار شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۳۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ،ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت شکست مفتحضانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول حیاط خود، دائماً با عنایات ویژه خداوند و نعمت‌های بزرگ مواجه بوده است و در حقیقت حرکت‌های رو به رشد و توسعه انقلاب همواره باعنایت خداوند به پیش رفته است.

او افزود: تداوم حرکت های انقلابی و رشد توسعه انقلاب و صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان که از آرزو‌های امام و اهداف بزرگ انقلاب هم بوده قطعاً با همت و ایثار حضور گسترده مردم، رهبری‌های رهبر انقلاب و قطعاً با عنایت خداوند متعال محقق شده است.

ملانوری گفت: یکی از وقایع بزرگی که نشانگر الطاف خفیه الهی و معجزات خداوند پس از انقلاب اسلامی است، واقعه صحرای طبس است که باید ماندگار شود و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در طول سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای گرامیداشت پنجم اردیبهشت، انجام شده، ولی به عنوان یک سند بزرگ انقلاب و برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی و به عنوان یک سرمایه بزرگ معنوی در این استان، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس موزه بین المللی صحرای طبس هم در این نشست از آغاز عملیات اجرایی مرحله اول این موزه بزودی خبر داد و گفت: این مرکز فرهنگی دربا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت در ۲ تا ۳ فاز اجرا خواهد شد.

جهان بخش با بیان اینکه موزه استکبار ستیزی طبس ردیف اعتباری ملی دارد افزود: امسال ۱۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای این طرح اختصاص یافته است.

او گفت: آستان قدس رضوی هم مجتمع خدماتی در این منطقه احداث خواهد کرد.

رئیس موزه بین المللی صحرای طبس همچنین از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ایجاد بومگردی و کویرگردی در محدوده این موزه خبر داد.

در این جلسه اعلام شد با توجه به شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان مراسم بزرگداشت سالروز شکست امریکا در صحرای طبس بصورت رسانه‌ای برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار