خبرهای داغ:
صدای بازنشستگان قزوین در سومین تجمعشان مقابل اداره کل تامین اجتماعی؛

مردم نباید در منگنه ناکارآمدی مسوولان له شوند

بازنشستگان تامین اجتماعی: به مردم ربطی ندارد که سازمان گیر قانونی یا غیر قانونی دارد، مردم نباید در منگنه ناکارآمدی ها له شوند تا اعصاب و روانشان به هم بریزد.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۷۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بازنشستگان قزوین در اعتراض به همسان سازی حقوق و مشکلات بیمه برای سومین بار طی سال ۱۴۰۰، مقابل درب اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین تجمع کردند.

در این تجمع بازنشستگان خواستار رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش و پرتلاش هستند که زمانی چرخ تولید به دست توانمند آنها چرخیده و اقتصاد کشور بر مبنای تلاش آنها رونق گرفته است.

بازنشستگان از مسوولان استان خواستار شنید صدایشان هستند. صدایی که هم نوا با صدای بازنشستگان سایر استان های کشور است. افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان در راستای همسان سازی حفوق، دردی از دردهای این قشر زحمتکش را دوا نمی کند‌ لذا باید پای صحبت آنها نسبت و آنچه را که دغدغه آنان است را اصولی و کارشناسانه حل کرد.

در اعتراض یکی از بازنشستگان می گوید: کارگران افرادی هستند که بیشترین رنج تولید را متحمل می شوند و تمام تلاش اقتصاد کشور بردوش آنان بوده اما کمترین بهره و سود را می برند. پس از انقلاب زیر ساخت های کشور نسبت به قبل ۲۰برابر و جمعیت ۲/۵برابر شده است، علیرغم پیشرفت های فراوان در حوزه های مختلف و زیر ساخت های رفاهی هنوز فقر ریشه کن نشده است.

خانم بازنشسته هم با ابراز نارضایتی می گوید: در پیاده سازی قسط و عدالت موفق نبودیم، رانت هایی که ایجاد شد سبب ریزش های فراوانی در بدنه اجتماعی مردم با حاکمیت گردید، نگاه لیبرالی و غربگرایان و نفوذ در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر ناکارآمدی های فراوانی را در بخش های مختلف دامن زده است. ادارات را طوری تنظیم کردند تا مردم و ملت کار سازمان و اداره را به سرانجام برسانند اما وقت پرداخت حقوق مردم که می رسد وعده های سرخرمن شروع می شود.

مهربان از بازنشستگان تامین اجتماعی می گوید: به مردم ربطی ندارد که سازمان گیر قانونی یا غیر قانونی دارد، مردم نباید در منگنه ناکارآمدی ها له شوند تا اعصاب و روانشان به هم بریزد.مگر خزانه کشور دست مردم بوده که قطره چکانی و صف های طولانی را به نمایش می گذارید و طلبکارانه با مردم صحبت می کنید؟

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام فرمود: پیران برکت امت من هستند با انها مدارا کنید و قدران باشید، چه بر سر این پیرمردها و برکت امت آوردیم که برای لقمه نانی گرفتار پیچ خم زندگی شوند، مگر امام امت نفرمود: نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ خم زندگی به فراموشی سپرده شوند، آقایان مسئول! بسیاری از بازنشستگان پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند، جنگ را اداره کردند، همراه ملت در برابر دنیا ایستادند تا شما بر میز و صندلی تکیه بزنید و امانتدار خون هزاران شهید باشید. امام مومنان علی علیه السلام به فرزندش محمد حنفیه می فرماید:" ای فرزندم از فقر برتو نگرانم که ایمانت را زایل کند و تورا به تباهی بکشاند"

محمدی که چندین سال بیماری ناشی از کار را تحمل کرده می گوید: وقتی امام معصوم از فقر بر تربیت یافته خویش هراسناک است با کدام عقل ناقص می گویید اگر ملت نان خشک بخورند پای اعتقاداتشان ایستاده اند، مردم اگر آب خوردن هم گیرشان نیاید پای نظام ایستادند. این سخن شما زمانی استوار است که کاخ های باستی هیلز، لواسان، ویلاهای کلاردشت، سه هزار وجود نداشته باشند، فرزندان مسئولان در آمریکا سیاحت نکنند و مردم شعار مرگ بر آمریکا دهند.

وی گفت: خط فقر زیر ۱۰میلیون تومان بوده اما دریافتی این قشر ۴/۵میلیون در فروردین ۱۴۰۰ پرداخت شده است. همسان سازی حقوق و رفتن به سمت تساوی و عدالت می تواند زمینه همراهی و همگامی را به جود آورد.مردم نگران هستند، سفره های مردم خالی شده، صف های طولانی را نمی بینند، من با ۷۰سال سن ساعت ها در صف بمانم تا روغن یا مرغی بگیرم؟ تحقیر یک ملت عواقب خطرناکی برای حاکمیت دارد. مردم اعتماد خود را به مسئولان از دست دادند. هیچ اعتمادی باقی نمانده است، در حکومت اسلامی قیام و تجمع برای لقمه نان قباحت دارد اما مسئولان نمی خواهند قبول کنند.

محمدی در پایان گفت:ما ضد انقلاب نیستیم، برای کشور و انقلاب جان می دهیم، اما تفکری که جامعه انقلابی را به سمت فقیر و غنی ببرد با آن مقابله می کنیم، مگر امام نگفت مبارزه ما با دنیا همان مبارزه فقرو غناست؟اعتراضات را ادامه می دهیم، هرکس هم هنجار شکنی بکند از ما نیست، از نیروی انتظامی به خاطر سعه صدر تشکر می کنیم.صدا و سیما اخبار را پوشش نمی دهد و بجای این رسانه مجبوریم از رسانه های خارجی پیگیر باشیم که با نیت ضد ایرانی منتشر می کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها