حجت الاسلام یاسر ادریسی استاد حوزه علمیه در جلسه اخلاق که در حسینیه شهید مدافع حرم شهید احمدی جوان تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: مهمترین درس ماه مبارک رمضان، درس خودسازی است.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۱۶
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام یاسر ادریسی از استاد حوزه علمیه در جلسه اخلاقی که در دومین روز از ماه مبارک رمضان در حسینیه شهید احمدی جوان تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد، افزود: ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت، برکت و نزدیک شدن به خداوند است و این ماه، ماه خودسازی و نزول قرآن اسن و مهمترین درس ماه رمضان، خوسازی است.


حجت الاسلام ادریسی تصریح کردند: این ماه دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای هست تا بدان جا که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: نگویید رمضان بلکه با کمال ادب صدا بزنید و بگویید ماه رمضان، شهر رمضان.

وی با بیان اینکه در دعای روز اول این ماه مبارک چنین میخوانیم؛ اللهم اجعل صیامی فیه صیام الصائمین، اظهار داشت:
صائمین چه کسانی هستند که ما این در خواست رو از خدا میکنیم که خدا درجه روزه‌ی ما را به اینجا برساند؟

استاد حوزه با اشاره به این که ما سه نوع روزه داریم، بیان داشتند:الف روزه عام؛ روزه‌ای که عموم مردم میگیرند و از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نمیخورند و مبطلات روزه رو انجام نمیدهند، ولی ممکن است گناه انجام بدهند.

ادریسی در ادامه گفت:ب روزه‌ی خاص؛ روزه‌ای که شخص روزه دار در اینجا علاوه بر امساک از خوردن و آشامیدن از انجام گناه نیز خود را باز می‌دارد.

وی ادامه داد:امام صادق علیه السلام فرمودند؛ اذا صمت فلیصم سمعک و بصرک و شعرک و جلدک
ج؛ روزه خاص الخاص؛ روزه‌ای که شخص روزه دار غیر خدا در دل ندارد
و شاید مراد از صائمین همین قسم سوم باشد.


این استاد حوزه افزود: امیرالمومنین فرمودند: ماه رمضان اول سال هست، نه اینکه اول سال قمری باشد و یا سال شمسی و یامیلادی، بلکه شاید مراد ابتدای سال تربیتی و ابتدای سال پاک شدن انسان باشد.

ادریسی سپس به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کردند که فرمودند:‌ای مردم همانا که شهر خدا با سه ویژگی به شما روی آورده است،۱-برکت ۲- رحمت و ۳- مغفرت
ایهاالناس انه قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکه و الرحمه و المغفرهو بعد فرمودند: در این ماه نفس کشیدن شما تسبیح است و خواب شما در آن عبادت است.


وی در پایان جلسه خاطرنشان کرد: این تعبیر انفاسکم فیه تسبیح مشابه تعبیر نفس المهموم لحزننا تسبیح هستش با این تفاوت که مورد اول وابسته به ماه رمضان است و در غیر آن تسبیح نیست، ولی در مورد حزن و گریه بر اهل بیت دیگر دارای وقت خاصی نیست چرا که هر وقت سینه سامع مصیبات اهل بیت از حزن آل الله به درد بیاید برای هر نفسش تسبیح می نویسند.

پایان خبر/
ارسال نظرات