خبرهای داغ:
امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: روزه گرفتن و دستگیری از نیازمندان زمینه اطاعت و بندگی در ماه رمضان است.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۳۵
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

حجت الاسلام رضا اکبری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، بخشش و رحمت است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: روزه بر مردم واجب شد همانطور که بر امت‌های دیگر واجب گردید و این برای تقوای هرچه بیشتر مردم است.

امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه تقوا به معنای رعایت دستورات الهی است، تصریح کرد: روزه سبب ایجاد تقوا و تقویت آن در انسان می‌شود و به انسان توان غلبه بر خواسته‌های نفسانی را می‌دهد.

وی ادامه داد: روزه سپری در برابر آتش جهنم ایجاد می‌کند و انسان را از گناه مصون می‌دارد.

اکبری با اشاره به فضلیت‌های بیان شده برای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: یکی از فضائل این ماه نزول قرآن کتاب نجات و هدایت بشریت است و به همین دلیل تلاوت قرآن در این ماه بسیار تأکید شده است.

وی یادآور شد: روزه گرفتن و دستگیری از نیازمندان زمینه اطاعت و بندگی را در این ماه فراهم می‌کند؛ بنابراین تلاش کنیم از فرصت‌های معنوی در این ماه بهره مند شویم.

امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به انتشار ویروس کرونا در جامعه و اعمال محدودیت‌ها افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ضروریات است و به جهت حفظ سلامتی یکدیگر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تا ریشه کن شدن این ویروس باید تداوم داشته باشد.

ارسال نظرات