خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
محمدبیگی گفت: متاسفانه برخی از نگرش های سیاسی در مدیریت کشور منجربه تعطیلی طرح شهید سلیمانی شد و با وجود این که مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی اعلام شده اما هنوز هیچ اثر اجرایی از این ابلاغ در استان ها نمی بینیم.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۷۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

دکتر فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین و با اشاره به وضعیت اورژانس استان بیان کرد: با توجه به پیگیری وضعیت اورژانس استان و اقدامات انجام شده از اسفند سال گذشته تا کنون در ایام کرونایی، این مرکز به عنوان مرکز فعال بدون هیچ گونه تعطیلی تا امروز مشغول فعالیت بوده است.

وی گفت: عمده اقدامات مربوط به تصمیم گیری های حوزه سلامت و استخراج آمار و فرآیندهای مربوط به کرونا در این مرکز انجام می شود که یک مرکز پدافندی و مدیریت بحران فعال در حوزه سلامت بوده و از مراکز نمونه در این حوزه می باشد.

۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه های برنامه ریزی برای استان فاصله داریم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت لازم از فوریت های پزشکی استان انجام نشده و ما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، ۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه های برنامه ریزی شده احداثی برای استان فاصله داریم در حالی که استان های همجوار ما در این زمینه نهایتا ۵ پایگاه فاصله دارند و این امر توجه بیشتر مدیریت فوریت های پزشکی کشور را به استان قزوین می طلبد.

نیاز فوری استان به ایجاد و ساخت پدهای بالگرد برای اورژانس هوایی

دکتر محمدبیگی عنوان کرد: همچنین این امر نیازمند پیگیری های استاندار، فرمانداران و بخشداران و دهیاران می باشد که زمینه ارائه فعالیت بیشتر اورژانس و فوریت های پزشکی به مردم ایجاد شود. از جمله ایجاد و ساخت پدهای بالگرد برای اورژانس هوایی که بسیار مورد نیاز استان است و علیرغم تاکیدات و نامه نگاری ها و دیدارهایی که در این زمینه با مسوولان اورژانس کشور داشتیم و با توجه به اینکه معاونت های فوریت های پزشکی کشور برای جانمایی این پدها چندین بار به استان سفر کردند، اما شاهد ایجاد این ظرفیت در استان نیستیم.

۱۵ فوتی کرونایی، عدد بی سابقه در تاریخ شیوع کرونا در استان

وی افزود: امروز اگر بخواهیم امکاناتی برای استان جذب کنیم، قطعا باید زیرساخت های آن آماده باشد و متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت ها نتوانستیم مدی کوپتر اورژانس را برای استان جذب کنیم و خواهش ما این است که امروز که متاسفانه شاهد پیک سخت کرونا با ۱۵ نفر فوتی در استان هستیم که در طول شیوع این بیماری بی سابقه است، مسوولان استان به ارتقا زیرساخت های بهداشتی و حوزه سلامت استان به ویژه حوزه اورژانس توجه ویژه داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز شرایط سخت ۱۲ نفر بیمار در انتظار آی سی یو را در استان تجربه می کنیم در حالی که طی دوروز اخیر بیمار در صف آی سی یو نداشتیم و رشد ناگهانی طی سه روز گذشته نشان دهنده روزهای مخاطره آمیز در استان است و خواهش ما درخواست جلسه تأمین برای استان برای تصویب تصمیمات عاجل و مناسب برای استان است.

وی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان ادامه داد: متاسفانه رعایت دستورالعمل ها از سوی شهروندان کاهش یافته و مشاغل و صنوفی که به دستور ستاد ملی پیشگیری از کرونا باید تعطیل باشند در برخی نقاط همچنان مشغول فعالیت هستند و خواهش ما از مردم این است که عدم رعایت دستورالعمل ها و مصوبات در واقع بازی با مرگ است و علاوه بر اینکه مسوولان با برنامه ریزی دقیق و مناسب باید در صحنه حضور یابند مردم نیز باید برای احیا خود و حفظ سلامت خانواده و اطرافیانشان، رعایت کننده دستورالعمل ها باشند.

بی تدبیری مدیریتی، موجب افزایش مبتلایان و فوتی های کرونایی شد

دکتر محمدبیگی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه رییس جمهور با بی تدبیری قدم در راهی گذاشتند که باعث افزایش تلفات در حوزه کرونا شد و متاسفانه وی توپ را در زمین مردم انداختند اما بعنوان مسوول ارشد تصمیم گیری حتما باید در محاکم قضایی و مراجع حقوقی کشور، باید پاسخگوی مردم باشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز وضعیت استان قزوین سیاه است. ما در طول شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته، فقط دو پیک سخت با آمار فوتی بالا در استان داشتیم که در فروردین ماه با ۱۴ فوتی و آبان‌ماه با ۱۴ فوتی بود اما امروز اعلام ۱۵ فوتی کرونایی برای استانی با جمعیت قزوین، یک فاجعه است. در جنگ تحمیلی استان قزوین، متوسط به طور روزانه یک شهید تقدیم انقلاب کرده و امروز با شیوع بیماری کرونا در یک جنگ تمام عیار بیولوژیک، با این شدت، شهروندان خود را از دست می دهیم.

طرح شهید سلیمانی، مانند شهید سلیمانی مظلوم واقع شد

وی ادامه داد: از مسوولان می خواهیم که با همدلی و وحدت هر آنچه لازم است را برای استان فراهم نمایند و مردم نیز با اجرای یکپارچه دستورالعمل های بهداشتی، از خود و اطرافیانشان مراقبت نمایند. اما همچنان از مسوولان درخواست قرنطینه برای شهر قزوین و مناطق

با وضعیت قرمز داریم و از سپاه و بسیج، ارتش، نیروی انتظامی می خواهیم با همان جدیدی که همیشه در عرصه عمل حاضر هستند وارد میدان شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه برخی از نگرش های سیاسی در مدیریت کشور منجر به مسکوت ماندن و تعطیلی طرح شهید سلیمانی از بهمن ماه شد و متاسفانه باید بگویم پیگیری های ما نشان داد بنا بود که بودجه مناسبی به این طرح اختصاص یابد که فقط مبلغ ۲۰ میلیارد تومان محقق شد و عملا هیچ پشتیبانی بودجه ای و تامین اعتبار لازم برای این طرح موفق ایجاد نشد و این طرح مانند صاحب نام طرح مظلوم واقع شد و با وجود این که مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی اعلام شده اما ما هنوز هیچ اثر اجرایی از این ابلاغ در استان ها نمی بینیم.

دکتر محمدبیگی تصریح کرد: بعنوان دبیر کمیسیون بهداشت از وزیر محترم بهداشت و رئیس جمهور محترم می خواهم که در احیا و اجرای طرح شهید سلیمانی جدیت لازم و بیشتری داشته باشند و از همه گروه های مردمی، جهادی و بسیجی و متخصصین حوزه سلامت و دغدغه مندان این حوزه برای اجرای طرح شهید سلیمانی استفاده نمایند تا این موج سهمیگن کنترل شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها