هاشمی گلپایگانی عنوان کرد:

ایجاد تشکیلات و شبکه حمایت از مطالبه گران ستاد امر به معروف/ مطالبه گری مبتنی بر طرح برنامه و عقلانیت است

قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ایجاد تشکیلات و شبکه حمایت از مطالبه گران خبر داد و گفت: مطالبه گری مبتنی بر طرح برنامه و عقلانیت است.
کد خبر: ۹۳۳۴۵۱۴
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز در جلسه ای که حضور  با معاونین ستاد امر به معروف و نهی منکر در محل سالن جلسات این ستاد برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: احیاگری امر به معروف و نهی از منکر رویکرد اصلی ستاد  بوده و یکی از مهمترین راهبردهای این رویکرد حمایت همه جانبه از مطالبه گران است.

وی با اشاره به این که احیای امر به معروف و نهی از منکر در قالب مطالبه گری هم اقدام و هم تشکیلات می خواهد، ادامه داد: اقدام یعنی طرح و برنامه، فکر و تشکیل قرارگاه و بعد هم حرکت.

هاشمی گلپایگانی به اهمیت کیفیت، خروجی و همچنین برداشت مردم از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای در همه زمینه ها و خیلی بیشتر از وضعیت امروز است.

قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکل های مردمی در سطح کشور را یکی از شاخه های احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: نباید این تشکل ها سایر بسترها مثل حرکت های آحاد جامعه را تحت الشعاع قرار دهند.

وی با بیان این که مطالبه گری یعنی اینکه  باید همه کسانی که توانمندی و دغدغه دارند را به کار گرفته و معترضان به ستاد را به مطالبه گر تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فلان آقای موجه معترض بود که چرا مثلا در حوزه حجاب کار نمی کنید، بگوییم که شما مسئول این کار باشید و ما هم این مطلب را از آنها پیگیری کنیم.

هاشمی گلپایگانی حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از کارگران از طریق تقویت جریان مطالبه گر در حوزه کارگری را موثر خواند و گفت: یکی از روش های احیای امر به معروف و نهی از منکر حمایت همه جانبه از  گروه های احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است.

 قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم رویکرد عقلانی_تعاملی نسبت به مسائل، مطرح کرد:  هنر یک مدیر توانایی استفاده از عقل همه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این که باید بتوانیم تمام کسانی که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر درگیر هستند را پای کار بیاوریم، تاکید کرد:  ملاک فعالیت ما در حوزه مطالبه گری صرفا کمیت و تعداد پرونده هایی که پیگیری نبوده و باید نسبت ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مساله مطالبه گری مشخص باشد.

هاشمی گلپایگانی با تاکید بر این که مطالبه ما از قوه قضاییه توسط نخبگان باشد، یادآور شد: باید بر اساس برنامه های داده شده از مطالبه گران مطالبه گری و حمایت کنیم.

قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف را رویکرد اصلی ستاد دانست و افزود: یکی از مهمترین راهبردهای این رویکرد حمایت همه جانبه از مطالبه گران است.

وی تصریح کرد: با این حال باید توجه داشت که احیای امر به معروف و نهی از منکر در قالب مطالبه گری نیازمند اقدام و تشکیلات بوده که اقدام یعنی طرح و برنامه، فکر و تشکیل قرارگاه و بعد هم حرکت.

هاشمی گلپایگانی به لزوم شبکه سازی در احیای امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و گفت:  اگر در جایی هزار میلیارد تضییع شده ما باید ببینیم که  این هزار میلیارد باید توسط چه کسی احیا می شده  و از او مطالبه داشته باشیم.

قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر رویکرد این ستاد را  حمایت و پیگیری از مطالبه گران و  توسعه و  احیای مطالبه گری دانست و خاطرنشان کرد: هر گروهی که می خواهد از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجوز بگیرد باید برنامه یک ساله ای از اقدامات و برنامه های خود ارائه دهد.

وی صدور مجوز برای گروه های فعال امر به معروف و نهی منکر را مبتنی بر ارائه  برنامه ی آن گروه دانست و تاکید کرد:سطح مطالبه گری در حال حاضر تنزل یافته و این مهم باید به نحوی که دیگر کسی جرئت اشتباه و خطا نداشته باشد ارتقا یابد.

 هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: باید ربط و نسبت همه مسائل در حوزه امر به معروف و نهی از منکر  با ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود.

 قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر را نتیجه یک کار عظیم تبلیغی خواند و گفت: ربط و نسبت این کار تبلیغی و امر به معروف و نهی از منکر مساله مهمی است که باید در سیاست های ما خود را نشان دهد.

 

وی اضافه کرد: تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با بقیه واجبات مثل نماز این است که در اکثر واجبات شکل انجام از سوی مولا آمده است اما در امر به معروف و نهی از منکر باید شکل اجرا به تناسب آن کار ساخته شود .

هاشمی گلپایگانی مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را  ساختن شکل و قالب  برای امر به معروف و نهی از منکر خواند و مطرح کرد: چطور شد که ما توانستیم ماسک زدن را در جامعه جا بیندازیم اما نتوانستیم حجاب را درست کنیم؟

قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان افزود: ما در زمان کرونا می توانیم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر میدان داری کرده و دعوت به خیر نماییم و بر اساس مقبولات و معقولات جامعه، مشروعات الهی را نیز پیش ببریم.

ارسال نظرات