جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گام پنجم طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا ابلاغ شده که با ابلاغ آن تشدید اقدامات نظارتی، مراقبتی و حمایتی را داشتیم.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۲۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سرهنگ محمدعلی نظری در خصوص اقدامات سپاه در روزهای سخت کرونایی اظهار کرد:   با همکاری  دستگاه ها و نهادهای مختلف  به صورت موازی و پراکنده اقدامات زیادی انجام شد و در حوزه‌های زیادی مثل تولید ماسک، ضدعفونی، کنترل، اهدای بسته‌‌های حمایتی و کمک‌های مردمی  نسبتا با موفقیت کار انجام شد .

وی  افزود: به مرور زمان به این نتیجه رسیدیم که این فعالیت‌ها باید سازماندهی شود و برای جلوگیری از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن آذر ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج امضاء شد که به اتفاق بعضی دستگاه‌های دیگر قرارگاه شهید سلیمانی مقابله با کرونا را تشکیل دادند .

این مقام مسئول یادآور شد: شروع عملیاتی از ابتدای آذر ماه بود و مقرر شد در استان‌‌ها همه دستگاه‌ها با مسئولیت استاندار و جانشینی دانشگاه‌های علوم پزشکی این قرارگاه فعالیت کند و فرماندهی عملیات به عهده فرمانده سپاه استان باشد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای این طرح با همکاری مردم بود و بیشترین نقش را در این طرح خود مردم به عهده داشتند افزود: مردم باید با دوستان ما همکاری داشته و در سامانه 4030 مشخصات خود را وارد می‌کردند و بر این اساس ما تیم‌های مراقبتی و حمایتی خود را به درب خانه‌ها می‌فرستادیم و از تردد زیاد مردم در محیط محله و بیمارستان جلوگیری می‌کردیم.

نظری  عنوان کرد: در آغاز این طرح در استان کرمان روزانه بیش از 8 بیمار فوتی و آمار بالای بستری و ابتلای بیماری را داشتیم که آمار فوتی‌ها در روز در استان کرمان تا 17 نفر هم رسیده بود تا اینکه به مرور زمان سیر نزولی کرونا را در استان کرمان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه اسفندماه پایان این فاز طرح شهید سلیمانی بود ادامه داد: در اجرای این طرح در استان به اهداف خود در این فاز رسیدیم و این موفقیت نتیجه همکاری مردم و دستگاه‌ها است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بیشترین کمک را خود مردم در این طرح انجام داده و با اطلاع‌رسانی در سامانه 4030 بیماریابی خوب و به موقعی در استان انجام شده و تیم‌های مراقبتی و حمایتی به درب منازل مراجعه کرده و از مراجعه بی مورد اشخاص به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها جلوگیری کردند

نظری تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی متوقف نشده و با توجه به ادامه بیماری و شیوع پیک چهارم کرونا و شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی با جلساتی که در قرارگاه با استاندار کرمان و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان ادامه یافت

این مقام مسئول افزود: گام پنجم طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا ابلاغ شده که با ابلاغ آن تشدید اقدامات نظارتی، مراقبتی و حمایتی را داشتیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: در این گام واکسیناسیون نیز افزوده شده است که توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و ماهم در بحث واکسیناسیون کمک دانشگاه هستیم.

 

ارسال نظرات