خبرهای داغ:
شاهرود_ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان شاهرود با تاکید بر ماندن شهروندان در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌های ترافیکی بیشتری را برای مبارزه با ویروس کرونا اعمال کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۴۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
اعمال محدودیت‌های جدید بواسطه شیوع کرونا در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، در نشست ستاد فرماندهی مبارزه با ویروس کرونا شاهرود که به ریاست ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان شاهرود برگزار گردید، اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
در ابتدای جلسه ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از زحمات اعضای ستاد در یک هفته اخیر به تشریح شرایط حساس فعلی کشور پرداخت و ضمن ابراز نگرانی از عادی انگاری بیماری و لزوم تشدید محدودیت‌ها و استفاده از حداکثر توان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با متخلفین و دستگاه‌های مربوطه تاکید ورزیدند.
در ادامه مسوولان دستگاه اجرایی حاضر در جلسه گزارشی از اقدامات ارائه شده دادند و نهایتاً تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
برخورد قاطع و پلمب واحد‌های متخلف
نیروی انتظامی با همکاری شهرداری نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر و علی الخصوص ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد در سطح شهر اقدام نمایند.
به منظور کاهش تردد هسته مرکزی شهر و اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز شنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح و ۱۸ الی ۲۲ شب با همکاری پلیس راهور و شهرداری مسیرهای، تقاطع خیابان حجاب در خیابان فردوسی به سمت میدان امام (ره)، تقاطع خیابان ۱۷ شهریور با خیابان شهید صدوقی به سمت میدان جمهوری، تقاطع خیابان فروغی، خیابان امام (ره) به سمت میدان امام (ره)، تقاطع خیابان شهید مدنی (نادر) با خیابان تهران به سمت میدان جمهوری مسدود گردد.
شهرداری نسبت به انسداد مسیر‌های ورودی پارک‌ها و بوستان‌ها و عدم ارائه خدمات سرویس بهداشتی آب و ... و کاهش میزان روشنایی در شب اقدام و با همکاری اداره راه و شهرسازی و نیروی انتظامی ضمن استقرار نیرو نسبت به انسداد ورودی کلیه پارک‌ها علی الخصوص پارک ابشار و مجموعه شهدای گمنام از ابتدای چهار راه استادیوم تختی، پارک کودک اقدام نماید.
شهرداری نسبت به انسداد مسیر آرامستان‌ها خصوصاً در روز‌های پنج شنبه اقدام نماید.
شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح شهر نسبت به زدن آژیر و اعلام وضعیت قرمز کرونا و لزوم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اقدام نماید.
با توجه به وضعیت قرمز کوئید ۱۹ در سطح شهرستان و نظر به ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم عبادی، مذهبی، عروسی و ... و لزوم تعطیلی کلیه آموزشگاهها، استخر ها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی مقرر شد ادارات اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش دانشگاه‌ها و ورزش جوانان ضمن ابلاغ مراتب به هیئت امنا اصناف و عوامل زیر مجموعه و اعمال نظارت کامل و برگزاری هرگونه مراسم جلوگیری به عمل آورند و در صورت تخلف علیه مدیر دستگاه اجرایی ذیربط اعلام جرم خواهد شد.
روابط عمومی فرمانداری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری و صمت به تهیه کلیپ و ابلاغ مصوبات ستاد در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی از شرایط حساس فعلی لزوم رعایت کامل محدودیت‌ها پروتکل‌های بهداشتی اقدام نماید.
مقرر شد به جهت کاهش تردد در هسته مرکزی شهر شاهرود اتوبوس‌های شرکت واحد شهرداری از روز یکشنبه به مدت یک هفته متوقف گردد.
مقرر شد شهرداری شاهرود کلیه دوربین‌های کنترل ترافیکی خود را فعال و به سامانه برای اعمال قانون متصل نماید.
این مصوبات به مدت یک هفته با تصویب ستاد شهرستان اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها