هرمزگان؛ آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان، کاملاً آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است و تدابیر لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۸۲
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری‌بسیج‌به‌نقل‌از صداوسیما مرکز خلیج فارس، فریدون همتی در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره آمادگی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، افزود: در هرمزگان برای شورا‌های اسلامی شهر، ۹۱۷ داوطلب و برای شورا‌های اسلامی روستا، هشت هزار و ۲۷۴ داوطلب به صورت قطعی و نهایی نام نویسی کردند.
وی افزود: هرمزگان دارای ۴۵ شهر است که انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در آن‌ها برگزار می‌شود و از این شمار، شورای اسلامی ۴۳ شهر دارای پنج عضو اصلی، شورای اسلامی شهر میناب دارای هفت عضو اصلی و شورای اسلامی شهر بندرعباس دارای ۱۱ عضو اصلی است و نامزد‌های انتخابات در مجموع برای کسب ۲۳۳ کرسی اصلی شورا‌های اسلامی شهر‌ها رقابت می‌کنند.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین انتخابات شورا‌های اسلامی روستا، در هزار و ۳۲۱ روستای هرمزگان برگزار می‌شود که از این شمار، شورای اسلامی ۱۱۷ روستا دارای پنج عضو اصلی و شورای اسلامی ۱۲۰۴ روستا دارای سه عضو اصلی هستند و در مجموع نامزد‌های انتخابات برای کسب چهار هزار و ۱۹۷ کرسی اصلی شورا‌های اسلامی روستا‌ها در هرمزگان رقابت می‌کنند.
همتی گفت: در مجموع ۵۳ هیأت اجرایی انتخابات در هرمزگان تشکیل شده و شمار کل معتمدین معرفی شده در استان نیز هزار و ۵۶۰ نفر است.
وی افزود: فرمانداران باید از هم اکنون پیش بینی لازم را در خصوص شعب رای گیری و نمایندگان فرماندار داشته باشند و همچنین فرمانداران و بخشداران تا نیمه اول اردیبهشت ماه، از محل‌های شعب رای گیری بازدید و نواقص احتمالی آن‌ها را رفع کنند تا مردم روز انتخابات در آرامش رای دهند.
استاندار هرمزگان گفت: بنا شده تا در مناطقی که در گذشته دارای جمعیت مشارکت کننده زیادی در انتخابات بوده اند، تقاضای افزایش شمار محل‌های رای گیری را داشته باشیم.
همتی با تاکید بر اینکه هماهنگی مناسبی میان هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان هرمزگان وجود دارد، افزود: با همدلی، هماهنگی، همکاری و کمک یکدیگر تلاش می‌کنیم تا انتخاباتی باشکوه و دارای نظم، امنیت و آرامش در هرمزگان برگزار شود.
وی گفت: مردم هرمزگان همواره مشارکت خوبی در انتخابات داشته‌اند و همه باید تلاش کنند که زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در هرمزگان فراهم شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بیست و هشتم خرداد ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات