نشست تخصصی بررسی موانع و مشکلات صنف مبلمان و درودگران تهران به همت سازمان بسیج اصناف کشور با حضور دکتر حسن پور برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۱۲۷
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛نشست تخصصی بررسی موانع و مشکلات صنف مبلمان و درودگران تهران به همت سازمان بسیج اصناف کشور با حضور دکتر حسن پور برگزار شد.

رییس سازمان بسیج اصناف ضمن گرامیداشت روز ارتش و جان فشانی های ارتش جمهوری اسلامی ایران و ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی گفت:به فرموده رهبر معظم انقلاب در اقتصادی اگر مردم نقش داشته باشند اقتصاد مردم سالار می شود و نگاه ما در بسیج اصناف این است که بتوانیم نقش مردم را در کارگاه های با مقیاس کوچک بیش از پیش تقویت کنیم و انحصار تولید در دست عده ای خاص شکسته شود .
رییس سازمان بسیج اصناف گفت:شما دیدید در سال گذشته در موضوع تولید ماسک چه جهش عجیبی روی داد و ماسک به وفور و ارزان در دسترس عموم مردم قرار گرفت .این امر بسیار مهم محقق نمیشد جز اینکه کار جهادی کنیم و مردم به میدان بیایند .زمانی که مردم صاحب نقش در این اقتصاد شدند اقتصاد پویا و فعال می شود و دست خارجی را قطع می کند و اجازه عرض اندام به خارجی هارا نمی دهد .
وی ادامه داد : خوشبختانه اگر در فروردین سال گذشته برای ماسک به خارجی ها دست دراز میکردیم فروردین سال ۱۴۰۰با اقتدار به چندین کشور ماسک صادر می‌کنیم و این توان کارگاه های جهادی و صنفی بسیج اصناف در کشور است .
شعار ما در سال گذشته از تولیدپارچه سفید ماسک تا تولید پارچه چادر مشکی بود که در ماه های سال گذشته توانستیم کارخانه تولید پارچه چادر مشکی را از بند تعطیلی و ورشکستگی نجات دهیم و تولید در خون این کارخانه به جریان بیافتد و این روند در سال ۱۴۰۰نیز ادامه دار خواهد بود .
غلامرضا حسن پور اظهار داشت :
در سال ۱۴۰۰تلاشمان این است که کارگاه های کوچک را تقویت کنیم و به فروش محصول آنان در بازار ها کمک کنیم .
این برنامه را به طور جدی از آغاز سال شروع کرده ایم و هرهفته موانع این کارگاه ها را بررسی و پیگیری میکنیم.
عضو دبیرخانه نظارت بر سازمان های صنفی گفت :جهش تولید با شعار محقق نمی شود و زمانی موفق خواهیم شد که آثار آن در سفره مردم مشهود باشد .
نماینده وزیر صمت در اتاق بازرگانی در پایان گفت:درهفته گذشته بازدیدی از کارخانجات تولیدی جهان اروم ایاز(بزرگترین تولید کننده پارچه رومبلی خاورمیانه )داشتیم که مشکلات و موضوعات این کارخانه احصا و بررسی شد و گزارش آن به عزیزان شرکت کننده در این نشست داده شد.
وی اظهار داشت :ما مصمم هستیم با همکاری شما عزیزان به صورت جدی با انحصار مبارزه کنیم و سرمایه گذاران را به تولید تشویق کنیم و جلوی وارادت بی رویه گرفته شود .

در پایان این نشست تعدادی از فعالان اتحادیه صنف مبلمان و درودگران مشکلات و موانع صنف خود را مطرح کرده و راهکارهای حل و مرتفع شدن آن بررسی شد خواستارعزم جدی شدن تقویت و حفظ تولید حداکثری صنوف وابسته شدند.

ارسال نظرات