هیرمند-امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: ايران اسلامی کنونی نیاز شدید به مدیران و متخصصان متعهد و انقلابی دارد .
کد خبر: ۹۳۳۵۱۳۰
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

امام جمعه شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار بسیج از تاکیدات مکرر و صریح مقام معظم رهبری بر مقوله های اقتصاد ، اشتغال و تولید خبر داد  و گفت: با مروری اجمالی بر نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به تاکیدات مکرر و صریح ایشان به مقوله‌های اقتصاد ، اشتغال و تولید پی می‌بریم.

وی افزود: شعارهایی که محصور و محدود به یک دوره زمانی محدود نیستند، اما میزان رسیدگی دست‌اندرکاران تا پایان سال به این شعارها و اینکه تا چه مقدار به آن ها جامه عمل پوشانده‌اند ، بسیار حائز اهمیت است .

حجت الاسلام راشکی ضمن بیان نگرانی ها و حساسیت معظم له از انتخاب شعار ها در وضعیت فعلی جامعه بیان کرد : مدیران تصمیم گیر و دستگاههای اجرایی با بهانه‌های مختلف سعی دارند، رشد اقتصادی را به تحریم‌ها گره بزنند، در حالی که چنین نیست و نیروهای فداکار و انقلابی این مملکت، درست عکس این موضوع را در طی این سالها ثابت کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در حقیقت، متخصصان متعهد و انقلابی ما در اوج محاصرات اقتصادی و ۸ سال جنگ تحمیلی، بزرگترین گام ها را در جهت تقویت جایگاه اقتصادی و رفع موانع تولید و پیشرفت برداشته‌اند، و به شعار "ما می‌توانیم " جامه عمل پوشانیده اند.

وی در ادامه از اعمال سیاستهای عدیده اشتباه و ناصواب برخی مسؤلین، ابراز تاسف کرد و افزود: احساس بی نیازی بخشی از نهاد ها از جوانان متعهد و پس زدن تفکر انقلابی، موجب قرار گرفتن مملکت در وضعیت فعلی شده است، به همین خاطر، هدف اصلی مقام معظم رهبری از این نامگذاری ها ؛ ایجاد تلنگر در مدیریت اجرایی کشور،در جهت استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای بهبود وضعیت جامعه و تحول بنیادین در وضعیت زندگی و معیشتی مردم به عنوان صاحبان اصلی این مملکت بوده‌است.
 
امام جمعه شهرستان هیرمند با تاکید بر این مطلب که  نوع نگاه و واکنش دستگاه‌های مربوطه نسبت به تحقق اهداف مقام معظم رهبری را به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم ایران اسلامی به وجود مدیران و متخصصان متعهد و انقلابی ، پراکنده شدن و قدرت گرفتن تفکرهای خودباخته و غربگرا ، بیشتر از هر عامل بازدارنده دیگری، در باز ایستادن چرخه‌های اقتصادی، سهیم خواهد بود ! لذا ما امروز به روشنی به مفهوم واقعی این فرمایش گهربار معمار کبیر انقلاب اسلامی ،حضرت امام خمینی( ره ) پی می بریم که فرمودند"اگر سپاه نبود، کشور هم نبود! "

وی با اشاره به رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف شعار سال خاطر نشان کرد: مسئولین توانمند و انقلابی سپاه که در راس آن فرماندهان و مسئولان ارشد این نهاد انقلابی قرار دارند باید با حمایت های مداوم بسیج مستضعفین ، بیش از پیش به تقویت اتاقهای فکر در سطح کشور علی الخصوص استان سیستان و بلوچستان، همت گمارند. چرا که این اتاق های فکر نوجوانان و جوانان، از نقش موثری در جهت زدودن چهره فقر و محرومیت از جامعه،برخوردار هستند‌.

این مسئول در پایان اظهار داشت: مسئله بسیار زیبا و حیاتی تحقق شعار سال ، جز با اقدامات مخلصانه و جهادی و عملیاتی بسیج، میسر نخواهد شد.

ارسال نظرات