خبرهای داغ:
ادامه جنایات در بحرین؛

ادامه شکنجه زندانیان در زندان‌های رژیم آل خلیفه

زندانبان‌های رژیم آل خلیفه بدون توجه به مطالبات به حق زندانیان، با خشونت هرچه تمامتر به شکنجه می‌پردازند.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۴۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، زندانبانان زندان مرکزی «جو» به سکوت سه هفته‌ای خود در برابر خواسته‌های زندانیان در زمینه بهبود اوضاع آن‌ها و اتخاذ تدابیر لازم در برابر ویروس کرونا، پایان دادند و با خشونت هرچه تمامتر آن‌ها را سرکوب کردند.
مسئولان این زندان به درخواست خانواده‌های زندانیان برای آزادی فرزندانشان نیز با حمله وحشیانه پاسخ دادند که این حمله که به زخمی شدن تعدادی از شهروندان بحرینی و ناپدید شدن ده‌ها تن از آنان انجامید.
این در حالی است که مدیریت زندان‌ها نتوانسته است جنایتهایش را مخفی نگه دارد و جزئیات جنایت‌ها و این حملات وحشیانه در برابر افکار عمومی مردم در رسانه‌ها منتشر می‌شود.
مسئولان زندان به منظور سرپوش گذاشتن بر رفتار وحشیانه خود، زندانیان اعتصاب کننده را سرزنش و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند زندانیان در روز‌های مختلفی به بستن راه‌ها و گذرگاه‌ها اقدام و با قوانین زندان مخالفت کردند. به زندانان شورشگر هشدار داده و از آن‌ها خواسته شد است به قانون پایبند باشند، اما آن‌ها پاسخ ندادند از اینرو تدابیر قانونی لازم برای برخورد با آن‌ها اتخاذ شد.
آنچه را که مقامات زندان تدابیر قانونی می‌نامند جنایتی بود که در چارچوب هیچ قانونی نمی‌گنجد و سرکوبگری زندانیان، از جمله زدن آن‌ها با باتوم و حمله با بمب‌های صوتی و تهدید به قتل و ریختن خون آن‌ها و محروم کردنشان از غذا و آب آشامیدنی نمونه‌ای از شکنجه‌های سخت و دشوار است.
انتشار بیانیه و ادعا‌های وزارت کشور بحرین در واقع نوعی فرار از مسئولیت بوده است و مسئله عجیب و غریبی نیست، زیرا تاریخ این وزارت سرشار از دروغ و فریب است.
این شبکه در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا این تصاویر ویدیوئی از جنایت‌ها می‌تواند آمار زخمی‌ها را فاش کند. آیا در این تصاویر آثار ضرب و جرح و شکنجه زندانیان که باعث شد تعدادی از آن‌ها به بیمارستان منتقل شوند؛ نشان داده می‌شود؟ آیا این تصاویر سرنوشت تعدادی از آن‌ها را که ناپدید شدند مشخص خواهد کرد؟
شایان ذکر است که وزارت کشور این دروغ‌ها را از آغاز انتشار بیماری کرونا مطرح کرده است چرا که تنها از مبتلا شدن ۳ زندانی اندیشه به بیماری کرونا خبر داد و وزارت بهداشت بحرین نیز مانع از آزمایش کرونا برای زندانیان شد و بسیاری از خانواده‌ها اطلاعی از سرنوشت فرزندانشان ندارند.
این منبع افزود رژیم آل خلیفه پس از آن سیاست گرسنگی دادن و بازداشت اعضای خانواده‌هایی را دنبال می‌کند که خواستار آزادی فرزندانشان شدند. حال پرسش این است که مردم بحرین چگونه می‌توانند به رژیمی که ریشه در سرکوب صدا‌ها و فریاد‌های مردم مطالبه گر دارد اعتماد کنند؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها