خبرهای داغ:
حبیبی گفت: انتظار ما این است در مرحله بعدی توزیع واکسن، استان با نگاه ویژه تری در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۴۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که عصر امروز به ریاست دکتر ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت در محوطه باز استانداری قزوین و با حضور مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: استان قروین ظرف یک هفته گذشته در قرنطینه نسبی و نیمه تعطیل قرار دارد و همه دستگاه ها، نیروهای مسلح، دستگاه قضا، بازار، کسبه و مردم در این امر همکاری کردند تا بتوان به مرحله مهار کرونا دست یافت.

وی گفت: اگر چه میزان آمار بستری امروز یک انفجار آمار کرونایی و بی سابقه در کل دوران کرونایی استان بود که نشان از سرریز بیمارستان های استان داشته و به سمت بیمارستان های صحرایی باید در حرکت است و چنانچه این شرایط ادامه داشته باشد مجبوریم محدودیت ها را مجددا تمدید نماییم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: بازار و کسبه همراهی خوبی با ستاد پیشگیری از کرونا استان و اجرای مصوبات این ستاد داشتند و بیش از ۹۵ درصد کسبه و اصناف با این ستاد همکاری داشتند. همچنین مساجد به طور خودجوش یک هفته تمام فعالیت های خود را تعطیل کردند.

حبیبی عنوان کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین، فروشگاه های زنجیره ای فقط بخشی که مواد غذایی دارند می تواند فعالیت داشته باشند در غیر این صورت تعطیل خواهند شد. همچنین در هر بانکی که سلامت مردم در اولویت نباشد تعطیل می شود و در این خصوص هیچ تعارفی با کسی نداریم.

وی افزود: حضور کارمندان در مراسمات و تجمعات، تخلف است. میزان مراعات توسط ادارات بالاست ضمن اینکه توقع ما رعایت صد درصدی از سوی ادارات است همچنین از مجموعه اتحادیه نانوایی ها نیز در اجرای مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به طرح منطقه بندی شهرهای استان افزود: جمعیت استان تقریبا سالمند است و چیزی حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سالمند در استان وجود دارد و میزان مرگ و میر در سنین بالای ۶۵ سال حدود ۷۵ درصد است که اگر این جمعیت استان واکسینه شوند قطعا میزان مرگ و میر کاهش می یابد. انتظار ما این است در مرحله بعدی توزیع واکسن، استان با نگاه ویژه تری در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی با استفاده از تست رپید توانست بسیار موفق عمل کند و در طرح مراقبت از منزل که توسط دانشگاه در حال انجام است موفقیت های چشمگیری کسب شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها