فرماندار ویژه شهرستان ری بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» در شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۰۵
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: هدف گذاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برای سال 1400 بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و ظرفیت های موجود باشد تا با همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی در حوزه های تخصصی، توفیقات خوبی برای شهرستان ری حاصل شود.

 

 تحقق شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نقشه راه مدیران و مسئولین شهرستان ری قرار دارد و در این راستا برای حقوق مصرف کننده و تولید کننده  بویژه در موضوع قاچاق کالا و استفاده از کالای ایرانی، در حوزه فرهنگی برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا زمینه پویایی هر چه بیشتر تولید در شهرستان ری فراهم شود.

یکی از اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری ترویج فرهنگ قرآنی است که با توجه به ظرفیت های مذهبی اثرگذار شهرستان از جمله آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، بایستی از این ظرفیت ها برای پیشبرد امور قرآنی استفاده کرد.

ری با قدمتی هفت هزار ساله همواره در تاریخ جزو نقاط مهم کشور بوده و مفاخر بزرگی در آن پرورش یافته یا سکونت داشته اند که با توجه به این موضوع می بایست بر اساس رویدادهای مذهبی و تاریخی یک روز را بعنوان "روز ری" معرفی و در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان ری موجب اعمال محدودیت هایی شده اما با این وجود نبایستی از فضاسازی محیطی در مناسبت های مذهبی و ملی غافل شد و ضرورت دارد سیمای شهرها و روستاهای شهرستان متناسب با ایام مذهبی پیش رو تغییر کند.

رعایت اخلاق رسانه ای در ایام پیش رو بویژه انتخابات بعنوان یک فرهنگ، سرلوحه همه نخبگان و جوانان قرار گرفته و در راستای اخلاق مداری در فضای مجازی  فعالیت کنند تا موجبات مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم‌ گردد.

 

ارسال نظرات