مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان:

انتخاب صحیح در انتخابات پیش رو قطعا ابعاد گسترده ای بر روابط اجتماعی و فرا اجتماعی ملت خواهد داشت

زاهدان-مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری موجب اثبات امنیت کشور و افزایش اعتماد بین المللی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۹۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: ما انسان‌ها در برابر هر عملی که انجام می‌دهیم، مسئول هستیم و باید بتوانیم در برابر عواقب تصمیمات خود پاسخگو باشیم.

محمد جواد جامعی با تاکید بر ابعاد مختلف انتخاب ۱۴۰۰ اذعان کرد:بزرگترین  موهبت انسان در مقایسه با دیگر موجودات، قدرت اختیار و تصمیم گیری اوست، موهبتی بزرگ که سعادت و شقاوت او را رقم می‌زند؛ و تفاوت دیگری که از همین اختیار نشات می‌گیرد، مسئولیت است.

 این مسئول ادامه داد:ما انسان‌ها در برابر هر عملی که انجام می‌دهیم، مسئول هستیم و باید بتوانیم در برابر عواقب تصمیمات خود پاسخگو باشیم؛ لذا انتخاب صحیح در انتخابات پیش رو قطعا ابعاد گسترده‌ای بر روابط اجتماعی و فرا اجتماعی ملت خواهد داشت.

وی افزود: هر قدمی که ما بر می‌داریم با یک انتخاب همراه است. هر اقدامی که می‌کنیم در واقع انتخابی کرده ایم که می‌تواند در موفقیت یا شکست ما موثر باشد. در واقع زندگی گذشته ما پر از انتخاب‌های کوچک و بزرگ است که همگی آن‌ها مهم هستند و در رسیدن ما به موقعیت فعلی نقش بسزایی داشته اند؛ بنابراین ما در گروی انتخاب‌های خود هستیم و باید بدانیم انتخاب‌های فعلی ما در زندگی آینده خود و چه بسا زندگی دیگران، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای ویژگی فرصت بودن انتخابات در ایران اسلامی، خاطر نشان کرد: انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید آن را دست داد، زیرا به هر میزان که حضور مردم در پای صندوق‌های رای پرشور‌تر باشد، به همان میزان در جهت حفظ منافع ملی داخلی کشور، تاثیرگذار خواهد بود و حتی در ابعاد جهانی نیز انعکاسمثبتی را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر است که رهبر معظم له فرموند"«موکراسی داخلی و دیپلماسی بین المللی؛ دو مقوله جدا از هم نیستند ».

جامعی در ادامه گفت: از آن جهت که ما دارای کشوری آرمانی و انقلابی هستیم، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، نه تنها تاثیر چشم گیری در عرصه بین الملل دارد، بلکه پیامد‌های مختلف مفیدی را هم در اقتصاد کشور، به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل ما باید به صورت یکپارچه و همینطور به دور از دعوا‌های سیاسی متفرقه، درصدد ر. فع‌مشکلات و پیشرفت کشور باشیم.

این مسئول تصریح کرد: وقتی نظامی متکی بر اعتماد و حمایت حداکثری مردم بنا شود، این امردرنرخ ریسک اقتصادی کشورتاثیرزیادی بر جای خواهد گذاشت و موجب اثبات امینت کشور و تفزابس اعتبار بین المللی می‌شود، در نتیجه با تحکیم ساختار‌های اقتصادی، شاهد تاثیرات چشمگیری در جهت رشد اقتصادی کشور خواهیم بود. همچنین این موضوع، بر روی بورس و ایجاد امنیت داخلی برای سرمایه گذاری داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: اما لازمه رشد اقتصادی علاوه بر نفش بسزای مردم در انتخابات، وحود یک بستر آرام و به دور از هرگونه تنش سیاسی می‌باشد که با تکیه بر قانون مداری، می‌توان به این مهم دست یافت.

جامعی با اشاره به پرهیز از دوقطبی شدن جامعه گفت:یکی از نکاتی که رهبر عزیز انقلاب همواره بر آن تاکید دارند، این است که مراقب باشیم به سمت دو قطبی شدن جامعه حرکت نکنیم. بویژه در آستانه انتخابات، همه باید مراقب سد عظیم اتحاد و یکپارچگی بین خود باشیم؛ و تنها راه حفظ این اتحاد و یکپارچگی، پایبندی به رهنمود‌ها و منویات رهبر حکیم و بصیر و شجاع انقلاب است.

محمدجواد جامعی در ادامه از سخنان برخی از روشنفکران جهان، در باب حضور نعمت بزرگ، ولی فقیه در ایران که موجب وحدت و همدلی شده است؛ اذعان داشته داشت و تصریح کرد: یکی از نویسندگان برجسته مصری می‌گوید " بسیاری از مشکلاتی که در مصر و جهان عرب وجود دارد؛ بخاطر این است که از نعمت، ولی فقیه بی بهره اند! و اگر شما مردم در جمهوری اسلامی ایران هر روز سرافراز‌تر و مقتدر‌تر می‌شوید؛ در سایه نعمت بزرگ ولایت فقیه است "

وی در پایان اظهار داشت: منفعت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران، در تبعیت محض از منویات و فرامین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است؛ و باید محور حرکت ما فرامین رهبرعزیز انقلاب باشد و بدانیم که رمز عزت و جاودانگی امت و همینطور خیر و صلاح ما در این است که گوش به فرمان، ولی امر مسلمین جهان باشیم.
ارسال نظرات