فرمانده سپاه ناحیه بردسکن گفت: برخورد دوگانه ستاد ملی کرونا در نوروز ۱۴۰۰ و ناهماهنگی در اخذ تصمیمات واحد، شروع پیک چهام کرونا را بدنبال داشت.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۷۸
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ علیرضا جنیدی در جلسه رزمایش آمران سلامت که با حضور بخشداران، تنی چند از روسای ادارت، روحانیون، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج و رابطین سلامت شهرستان در محل سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: ویروس کرونا تمامی معادلات اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده و در ۳ موج اخیر کرونا نیز شاهد هم افزایی مدیران شهرستان بودیم.
 
وی افزود: بعداز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، همه مسئولین شهرستان در جهت کاهش آسیب‌های کرونا تلاش کردند.
 
جنیدی اقدامات شایسته گرو‌های جهادی در جهت ضدعفونی شهر و توزیع ماسک رایگان را ستود و بیان کرد: هدف راه اندازی طرح مسجد سنگرسلامت و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی افراد مشکوک به کرونا و اموزش دادن افراد خانواده در چگونگی برخورد با عضو و یا اعضای خانواده مبتلا به کرونا میباشد.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با بیان اینکه با احیا شدن مجدد طرح مسجد سنگر سلامت رابطین سلامت با همکاری خانه‌های بهداشت روستا در وهله اول شروع به شناسایی بیماران حاد تنفسی می‌کنند و افراد مشکوک به کرونا را تشخیص و تست کرونا از فرد و اعضای خانواده نیز گرفته می‌شود.
 
جنیدی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هر پایگاه مقاومت تعداد ۲۰ بسته غذایی و یا توزیع غذای گرم در بین افراد درگیر با کرونا را باید داشته باشد، گفت: رزمایش آمران سلامت به مدت ۱۰ روز در شهرستان بردسکن آغاز میشود و در این مدت تیم‌های تذکر لسانی (امر به معروف و نهی از منکر) فعال می‌شوند.
 
وی به خرید ماسک با همکاری مجمع خیرین و مجامع خیرین محله محور اشاره کرد و افزود: مرکزیت اجرای رزمایش آمران سلامت در دل مسجد است و لذا ستاد کرونای شهرستان از تعطیلی مساجد جلوگیری کند چراکه مسجد سنگر سلامت می‌باشد و تنها مکانی که تمامی پروتکل‌ها نیز رعایت میشود مساجد و تکایا می‌باشد.

در ادامه سرهنگ علی پورمحمد؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه سپاه بردسکن از امادگی ۸۷ تیم امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان بردسکن خبر داد و اظهارداشت: همه رابطین سلامت و اعضای آمران سلامت می‌بایست حضور و مشارکت فعال در طرح آمران سلامت را داشته باشند، چرا که تا خودمان به اهمیت این موضوع باور نداشته باشیم نمی‌توانیم در مردم نیز منشا این اتفاق و وفاق در مواجهه صحیح با مسئله کرونا باشیم.
 
وی در این جلسه بر فعال بودن رسانه‌های دشمن در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش است تا انتخابات را بدون شکوه و عظمت جلوه دهد، لذا به کوری چشم دشمنان با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخابی آگاهانه جواب دندانشکنی را به دشمنان خواهیم داد.
 
پورمحمد در این جلسه به بر برگزاری جلسات بصیرت افزایی با توجه به در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تاکید نمود.

در این جلسه مهدی عاقلتر مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن کمک‌های ستاد‌های اجرایی شهرستان و سپاه ناحیه بردسکن را در راستای کاهش کرونا در شهرستان را ستود و اظهار داشت: ضدعفونی معابر شهری، توزیع ماسک رایگان، تذکر لسانی و راه اندازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه کمک بسیار زیادی در کنترل ویروس منحوس کرونا داشت.
 
وی افزود: از ابتدای راه اندازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج و سپاه میدان دار اصلی بوده و نقش بسزایی را در کاهش افراد کرونایی داشته است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه تعداد ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان ولیعصر (عج) بردسکن بستری هستند، گفت: در ۲ ماه اخیر مبتلایان به کرونا خانوادگی هستند و در همین راستا نیز باتوجه به افزایش آمار مبتلایان خانوادگی به کرونا بعداز شناسایی یک فرد مشکوک به کرونا از ۱۰ الی ۱۵ نفر از افرادی که با آنان در ارتباط بوده تست کرونا گرفته میشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها