رئیس کل دادگستری استان یزد:

ثبت تمام اراضی ملی یزد در طرح کاداستر برای اولین بار در کشور

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با اتمام اجرای طرح کاداستر اراضی ملی ، یزد به عنوان اولین اتمام کننده اجرای طرح کاداستر، تثبیت، تدقیق و صدور اسناد در اراضی ملی، در کشور شناخته شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۱۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، غلامعلی دهشیری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اولویت‌دهی در تعیین حدود و صدور اسناد حدنگاری شده برای اراضی ملی و منابع طبیعی بر عهده سازمان اسناد و املاک کشور است که به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت سند تحول پیش بینی شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح کاداستر را تعیین محدوده‌های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

وی افزود: کاداستر مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی بصورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر دو حفظ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که در سال گذشته با ابلاغ از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی ملی یزد در دستور کار قرار گرفت، گفت: عملیات کاداستر اراضی ملی به مساحت هفت میلیون و سی هزار هکتار در بانک کاداستر جانمایی و به اتمام رسید واسناد مالکیت این اراضی صادر و تسلیم شد.

دهشیری خاطرنشان کرد: اطلاعات کاداستر شهری، تهیه سیستم اطلاعات کاداستر در اراضی روستایی، زراعی، جنگل، مراتع و سایر اراضی کشور از جمله اهداف مهم کمی کاداستر است.

وی در رابطه با تعامل دستگاه‌های متولی اجرای طرح کاداستر عنوان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی ربط از جمله اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک به منظور اجرایی شدن طرح کاداستر به عنوان طرحی جامع و بسیار مهم، تعرض به اراضی ملی به شدت کاهش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کاداستر، قضازدایی، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، کاهش اختلافات حقوقی مردم و از همه مهمتر حفظ انفال رقم می‌خورد.

شایان ذکر است عملیات اتمام اجرای طرح کاداستر در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام؛ و یزد به عنوان اولین استان اتمام اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در کشور نام گرفت.
ارسال نظرات