مسئول سازمان بسیج ادارات گفت: بسيج ادارات با همه توان براي بهبود وضعيت معيشت مردم تلاش مي کند.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۲۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛ سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان با محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان، مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان سمنان، مرتضی غفاری مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان سمنان در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در راستای محرومیت زدایی و اشتغال دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: همه ما باید از این ماه نهایت استفاده را ببریم، چرا که  فرصت‎ها زودگذر و تکرارناپذیر هستند. ماه مبارک رمضان، یکی از این فرصت‎هاست. این ایام بهترین ایامی است که بتوانیم نقشی در بهبود وضعیت و معیشت افراد نیازمند جامعه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان با استفاده از ظرفیت های مختلف در دستگاه های اجرایی، از هیچ کمکی در مسیر بهبود شرایط معیشتی اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار آسیب پذیر دریغ نخواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان همچنین با توجه به نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی ها، موانع زدایی ها نیز تصریح کرد: با توجه به اشتغال های ایجاد شده در قالب کارگاه های کوچک برای اقشار آسیب پذیر در سطح استان با همکاری کمیته امداد و بسیج، ما باید تا حد توان نسبت به رونق تولید این واحد ها و ایجاد بازار فروش برای این کارگاه ها اقدام نمائیم.

وی خاطر نشان ساخت: مجموعه بسیج با ایجاد قرارگاه های مختلف از جمله قرارگاه تولید در حال پیگیری بسیاری از موضوعات و مطالبات واحد های تولیدی در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید و جهش تولید در سطح استان می باشد.

سرهنگ محمد امامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص جمع آوري زكات فطره نیز خاطر نشان ساخت:  سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان آماده هر گونه همکاری در خصوص مشاركت با سازمان هاي مردم نهاد یا نهادهاي حمايتي از جمله كميته امداد، بهزيستي و موسسات خيريه در بحث جمع آوري زكات فطره می باشد.

امامی افزود: نظارت و پیگیری در خصوص جمع آوری زکات فطره باید به نحو احسن انجام گیرد و موسساتي كه به صورت حقوقي به ثبت رسيده اند مي توانند در كنار نهادهاي حمايتي در محل هاي مشخص شده نسبت به جمع آوري زكات فطره اقدام نمايند.

در ادامه این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به‌قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، گفت: اگرچه در چند سال اخیر فقط کمک‌ها به سمت و سوی  توزیع بسته‌های حمایتی ختم شد،  اما ما در کنار اطعام به مسائل  اشتغال هم پرداخته‌ایم. و برای انجام این مهم بیشترین تعاملات را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان محرومیت‌زدایی و اشتغال را فصل مشترک بسیج و کمیته امداد دانست و تصریح کرد: آماده  برداشتن گام‌های مشترک در حوزه اشتغال و محرومت زدایی هستیم. یکی از اساسی ترین موضوعات در حوزه اشتغال فروش محصولات می باشد که کمیته امداد استان سمنان در اقدامی، تجارت الکترونیک را برای فروش محصولات مددجویان راه‌اندازی کرده است.

وی ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت  برای فروش محصولات مددجویان و استفاده از فضای بدون استفاده سازمان‌ها را ظرفیت پنهان دانست و خاطرشان کرد: ایجاد یک مرکز اشتغال کارآفرینی در سمنان با هدف نهادینه کردن  فرهنگ رونق اشتغال و فراگیر شدن در کل استان در دستور کار است.

همچنین در ادامه این نشست مهدی کاشفی، مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی  استان سمنان، با اشاره به تعاملات مطلوب کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:  مجموعه سپاه و بسیج به همراه کمیته امداد استان در یک سنگر برای محرومیت‌زدایی به‌ویژه در بحث اشتغال قرار دارد و در این راه از هیچ چیزی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی به فعالیت ۴۳۰ صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد و افزود: از مجموع این صندوق‌ها بیش از ۲۶۰ صندوق قرض‌الحسنه در روستاها در حال خدمت به نیازمندان در موضوعات  اشتغال، وام‌های ضروری و سایر موارد حمایتی است.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه کمیته امداد می‌تواند نقش مهمی در تزریق منابع مالی به این صندوق‌ها و هم‌افزایی برای اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم داشته باشد، تصریح کرد: تعدادی از کارگاه‌های تولید اشتغال بسیج سازندگی فاقد بازار فروش هستند که با تعامل با کمیته امداد می‌توانیم بستری برای فروش محصولات این عزیزان فراهم کنیم.

همچنین در ادامه این نشست کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان و جمعی از کارشناسان قرارگاه محرومیت زدایی وبسیج محلات و مساجد موضوعات مختلفی را بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها