به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ارائه گزارش ناظرین معین پایش عملکرد آموزشی مناطق و نواحی آموزش و پرورش برگزار شد.
حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش در نشست تخصصی پایش کیفیت آموزشی ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت پایش و سنجش عملکردی گفت: استراتژی و تصمیمات تنظیم شده باید برای برنامه ریزی و اجرا تا سطح مدارس به خوبی معرفی و منتقل گردد.
وی با تاکید بر اینکه کمال مطلوب آموزش و پرورش در مدارس متجلی خواهد شد ،گفت:ارائه کارنامه عملکردی از آثار و نتایج ملموس بدون دریافت اطلاعات و پایش دقیق از مدارس انجام نمیشود.
اصغری نقش مدیران مدارس را به عنوان ناظر فعالیت های مدرسه ضروری دانسته و گفت: نحوه انتصاب و انتخاب مدیران مدارس باید بازتعریف شود، مدیران هرلحظه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را مراقبت و نظارت کنند.
این مسئول با بیاین اینکه مدیر موفق ضامن کیفیت آموزشی است، گفت: مدیران در هرشرایطی خود را در موقعیت یادگیری قرار دهند، باید دوره های مهارت آموزی و توانمندسازی برای مدیران مدارس طراحی و برگزار شود.
اصغری گفت:سنجش و ارزشیابی مقدمه دستیابی به نتایج مطلوب در نظام تعلیم و تربیت است.
انتهای پیام/۱۰۱۰