خبرهای داغ:
سردارحجازی بزرگ مردی صاحب مجموعه ویژگی و ارزشهای الهی و انسانی بود که از حیث اخلاق و عمل بسیار برجسته بود کمتر حرف می زد و بیشتر کار می کرد و واقعا به مصداق مجاهد فی سبیل الله در تمام عرصه ها انقلاب و ولایت بود
کد خبر: ۹۳۳۵۶۵۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفتگو با خبرنگار بسیج؛ ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد وخاطره سردار محمد حجازی اظهار کرد: مرحوم حاج محمد آقای حجازی سال 1335 در خانواده‌ای متدین متولد شد پدر بزرگوار ایشان حاج حسین حجازی از خیرین و محترمین بزرگ اصفهان بود که آثار وجودی ایشان در جاهای متعددی از جمله بیمارستان عسکریه می توان مشاهده کرد وی از افراد واثق در ساخت و تجهیز بیمارستان عسکریه بود که روزانه هزاران نفر به این بیمارستان مراجعه و در آنجا مداوا می شوند این پدر خیر خدمات فراوانی داشت.

*  مرحوم حجازی قبل از پیروزی انقلاب همراه با شهید میثمی سه ماه زندانی ساواک بود

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک گفت: مرحوم حاج محمد حجازی یکی از فرزندان ایشان است که پس از پایان دوره تحصیلات دانشگاهی قبل از پیروزی انقلاب به علت فعالیت در مبارزات علیه رژیم طاغوت حدود سه ماه همراه با مرحوم شهید میثمی گرفتار زندان ساواک بود روحیه انقلابی و جوان و فعالیت های سیاسی اجتماعی خود را از همان زمان دوره تحصیلات دانشگاهی شروع کرد که مدتی هم گرفتار زندان ساواک شد تا بلاخره انقلاب اسلامی به  پیروزی رسید و با تشکیل سپاه انقلاب اسلامی ایشان وارد سپاه شدند.

وی در ادامه افزود: ایشان از همان زمان قبل از پیروزی انقلاب با روحانیت ارتیاط خوبی داشت و با یکی از بهترین چهره های فعال و جوان آن زمان مرحوم شهید میثمی بود ارتباط مستقیم داشت بعد از پیروزی انقلاب و ورود به سپاه میدان فعالیت های ایشان آغاز و کارها و اقدامات بزرگ و موثری را در طول این مدتی که در سپاه حضور داشت در قالب مدیریت های مختلف انجام داد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به دوره تصدی فرماندهی سپاه ابراز کرد: خاطرم هست در شورای فرماندهی سپاه اصفهان که آن زمان بنده فرمانده بودم افراد فعالی از جمله آقایان محمد حجازی، حاج آقا رحیم صفوی معروف به پدر اعضای فعال شورا بودند آن زمان آقای ناصر مجیدی مسئول پشتیبانی، آقای رحیم صفوی فرمانده عملیات، مرحوم شهید خلیفه سلطانی مسئول آموزش و مرحوم شهید کلاهدوز مسئول بسیج خواهران بودند و مرحوم آقای حجازی هم در کنار این افراد فعال بود.

وی اضافه کرد: ایشان قبل از شروع جنگ تحمیلی در غائله کردستان همراه با مرحوم شهید حسن اردستانی و تعدادی دیگراز نیروها نقش داشت و در اداره کار و کمک به دیگران در جریان مقابله با کومله و جدایی طلبان کردستان فعالیت های موثری و قابل تقدیری انجام داد.

* مصداق واقعی فی سبیل الله در تمام عرصه بود

نماینده اصفهان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: مرحوم محمد آقای حجازی با شروع جنگ تحمیلی در جنوب، در دارخوین و در دوکوهه به عنوان مسئول نیروی انسانی حضور داشت. در طول دوران هشت سال دفاع مقدس خیلی فعال بود در ماموریت های متعدد و مدیریت های کلان سپاه در حد جانشینی فرمانده کل سپاه پاسداران قرار گرفت 10 سال مسئول سازمان بسیج مستضعفین بود و خدمات شایانی ارائه داد بعد از آن وارد نیروی قدس شده و عازم لبنان شد و در جمع نیروهای جبهه مقاومت در لبنان حضور فعالی داشت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس معرفی شد تا در نهایت در حادثه قلبی ناشی از جراحات شیمیایی دوران جنگ تحمیلی تقدیر الهی این چنین تعلق گرفت.

وی در توصیف شخصیت سیاسی اجتماعی مرحوم سردار حجازی گفت: ایشان بزرگ مردی صاحب مجموعه ویژگی و ارزشهای الهی و انسانی بود که از حیث اخلاق، آرامش و عمل بسیار برجسته بود کمتر حرف می زد و بیشتر کار می کرد و واقعا به مصداق مجاهد فی سبیل الله در تمام عرصه ها خادم اسلام، انقلاب و ولایت بود و مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار داشت شخصیت بزرگواری بود که فقدانش داغی هست در دل همه ما. برادر ایشان حاج احمد آقای حجازی نیز از شهدای گرانقدر اصفهان است که فعالیت های گسترده ای را در موقعیت های زمان خودش در سپاه انجام  داد که من خاطراتی از اینها دارم.

* اخلاص عمل، بارزترین ویژگی مرحوم محمد آقای حجازی بود

حجت الاسلام سالک در بیان ویژگی بارز شخصیتی سردار حجازی و آخرین دیدار با ایشان گفت: اخلاص عمل مهمترین ویژگی مرحوم محمد آقای حجازی بود در همه امور بسیار مخلصانه عمل می کردند. حدود 15 روز قبل یعنی 16 فروردین 1400 جلسه ای در تهران داشتیم که ایشان عضو فعال و صاحب نظر بنیاد نصف جهان در آن جلسه حضور داشت و این آخرین جلسه و ملاقات و دیدار بنده با ایشان بود.

وی در بیان خاطره ای از سردار حجازی ابراز کرد: خاطره زیاد است اما یک نکته که بیشتر در ذهن دارم مربوط به غربت اوائل انقلاب و غائله ضد انقلاب در کردستان است که ایشان حاضر شدند با وجود آن شرایط حساس و خطرناک به منطقه برود کمتر جوانی وجود دارد که چنین روحیه شجاعانه ای داشته باشد و اما خاطره؛ زمانی که ایشان مسئولیت فرماندهی سپاه مشهد در استان خراسان رضوی را بر عهده داشت در یک جلسه ای که رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشتند «حضرت آقا فرمودند ما هرکجا می رویم اصفهانی ها را می بینیم» این فرمایش حضرت آقا هم یک تشویق برای بچه های اصفهان و هم یک خاطره ای برای آن بزرگوار از آن جلسه شد که  خنده و لطافت رهبر معظم انقلاب را به همراه داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار