مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سال گذشته برای 21 هزار و 523 نفر از زنجانی ها یکهزار و 27 دوره آموزش های همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه، پایه داوطلبی و تخصصی بهره مند شده اند.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۵۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
دکتر سید قاسم موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ گفت: ارائه آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز در خانه‌های هلال هستیم.
 
بهره مندی بیش از 21 هزار نفر از آموزش های هلال احمر استان زنجان

وی یادآوری کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه ۲۹۷ دوره آموزش همگانی و کمک‌های اولیه به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهر‌ها و روستا‌های این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند در سالجاری نیز همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال استان اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۳۴۵ نفر از اعضای این خانه‌ها در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲۸۲ دوره آموزشی شرکت کرده و از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

موسوی خاطرنشان کرد: ۱۵۴ دوره آموزش با موضوع کووید ۱۹ نیز برای ۶ هزار و ۲۸۰ نفر از شهروندان در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان در خصوص مهار و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برگزار شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این آموزش‌های بیان شده در سال گذشته، ۲۷۳ دوره تخصصی برای چهار هزار و ۹۱۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از برگزاری ۲۶ دوره آموزش پایه داوطلبی خبر داد و گفت: در این دوره‌ها نیز ۳۷۳ نفر شرکت داشته و از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

موسوی ادامه داد: فراگیران آموزش در جمعیت هلال احمر پس از گذراندن دوره آموزش کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته برای دوره پایه داوطلبی و سپس تخصصی هدایت می‌شوند تا از آموزش‌های تخصصی ۸۰ ساعته پایه امداد و پایه نجات نیز بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: هدف از ارائه این آموزش‌ها ارتقای فرهنگ خود امدادی و ترویج فعالیت‌های آموزشی برای مخاطبان است.

موسوی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهینامه می‌شود، یادآوری کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری نیز در سالجاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.
ارسال نظرات