ابتدای گردنه پر التهاب خیز چهارم

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی تعداد موارد فوتی و بستری در بیمارستان‌های استان کردستان براثر ابتلاء به ویروس کرونا در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
به گزارش کُردتودی، اکرونا در گوشه‌ای چشم انتظار یک فرصت بود و عادی انگاری‌ها هم در میان مردم و هم در میان برخی مسئولان، آغاز سفرها، دورهمی‌ها و... این فرصت طلایی را به ویروس تاج‌دار داد تا عصیان کند و تعداد زیادی از هموطنان‌مان را از بین ببرد. به طوری که زمینه برای پیک بزرگتر بیماری فراهم شد و با افزایش تدریجی موارد بستری و فوت ناشی از کرونا سرانجام به اوج خود رسید.

ابراهیم قادری معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی تعداد موارد فوتی و بستری در بیمارستان‌های استان کردستان براثر ابتلاء به ویروس کرونا در حال افزایش است و این در‌حالی است که هنوز شهر سنندج و‌مریوان درگیری بالایی ندارند و با درگیر شدن این دو شهر، آسیب‌های کرونا بسیار بیشتر میشود.

وی افزود: کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش تماس‌های نزدیک، مسافرت‌های نوروزی، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و ساده انگاری به گسترش این ویروس کمک کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حضور مردم در تجمعاتی مانند مراسمات عروسی و فاتحه خوانی و تردد‌های غیر ضروری نیز از علل مهم ابتلاء به کرونا بوده است.

وی با اشاره اینکه طی روز‌های گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کردستان به شدت کاهش یافته است، گفت: تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

قادری عنوان داشت: تاکنون ۶۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری که از این تعداد ۷۹ نفر در بخش آی. سی. یو بستری هستند و پیش بینی می‌شود هفته‌های آینده نیز روز‌های سختی در انتظار استان کردستان باشد.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشتی فردی و اجتماعی به بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته بود، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود زدن ماسک را تقویت کرده و در خانه بمانند و افراد بیمار با رعایت اصول بهداشتی سریعا برای تست مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات