به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خیرالله خادمی امروز در بازدید از پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک در سخنانی با بیان اینکه این پروژه بخشی از کریدور آزاد راهی شمال به جنوب است که در قالب آزاد راه تهران به بندر امام در حال اجرا است اظهار داشت: با بهره برداری از این آزاد راه، مسیر بین خرم آباد به اراک حدود ۳۵ کیلومتر نسبت به حال فعلی کوتاه میشود.
وی عنوان کرد: زمان سفر نزدیک به یک ساعت نسبت به حالت فعلی کوتاه خواهد شد و بنا بر این تأثیر خیلی زیادی در ایمنی و کاهش زمان سفر در این مسیر خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برنامه ما این است که این آزاد راه را در دو فاز به بهره برداری برسانیم افزود: فاز اول این پروژه حد فاصل خرم آباد تا بروجرد است که با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجرا است.
خادمی با بیان اینکه امروز برنامهای که تدوین شد این بود که بتوانیم طی دو ماه آینده پنج تا شش درصد باقی مانده را به اتمام برسانیم گفت: با بهره برداری از این بخش، فاصله بین بروجرد تا خرم آباد و برعکس، حدود ۳۴ کیلومتر نسبت به حالت فعلی کوتاه و زمان نیز حدود ۴۰ دقیقه کاهش پیدا میکند.
وی بیان داشت: این پروژه به صورت آزاد راه شش خطه است و ایمنی تردد و ظرفیت ترافیکی آن ارتقا و گردنههایی که در مسیر وجود دارند حذف خواهند شد گفت: این مسیر به صورت یک مسیر ایمن، با ظرفیت بالا و زمان سفر کوتاه، برای مردم قابل استفاده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این آزاد راه برای لرستان بسیار مؤثر است، زمان سفر مرکز استان به تهران را به حدود چهار ساعت میرساند و میتواند با سفر هوایی در استان قابل رقابت باشد.
خادمی با تاکید بر اینکه این آزاد راه برای توسعه استان میتواند بسیار مؤثر باشد ادامه داد: این پروژه بخشی از کریدور سراسری آزاد راه ما است که به عنوان یک حلقه مفقوده این وسط باقی مانده و امیدواریم با بهره برداری از این بخش، این کریدور آزاد راهی تکمیل شود.
وی بیان داشت: تا کنون حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، ارزش به روز این عدد، نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، فکر میکنیم برای بهره برداری از فاصله خرم آباد تا بعد از بروجرد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باید تخصیص داده شود که امروز قرار شد از منابع اعتباری دولت ۲۰۰ میلیارد تومان و قرارگاه خاتم نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه زمانبندی ما برای پایان این پروژه، دهه فجر ۹۹ بود، باید منابع اعتباری تخصیص پیدا میکرد و از سوی دیگر یک سری مشکلات رانشی نیز با توجه به سیلاب سال گذشته داشتیم و بعضی سازهها و پلها باید باز طراحی میشدند که اینها انجام شد، تقاطع بالای بروجرد نیز اضافه شد و باعث شد که در بهره برداری از پروژه تأخیر داشته باشیم.