عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ترور و خرابکاری ضربه ای به صنعت هسته ای نمی زند، گفت: حتی غنی‌سازی ۶۰ درصد در دستور کار قرار گرفت و دانشمندان ما به این موفقیت دست یافتند.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۹۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، در مورد تاثیر غنی‌سازی ۶۰ درصدی در مذاکرات وین، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که دشمن دنبال می‌کرد و واقعه نطنز هم در همین ارتباط بود، این بود که توانمندی هسته‌ای ما را زیر سوال ببرند و دست بالاتر را در مذاکرات داشته باشند.

وی تصریح کرد: اعلام سریع این توانمندی مجدد ۶۰ درصدی توسط دانشمندان هسته‌ای، تمام معادلات آنان را به هم زد. یعنی دشمنی که تصور می‌کرد با این اتفاق دست بالاتر را خواهد داشت، دید علاوه بر اینکه این اتفاق تاثیر زیادی در کشور نداشت، حتی غنی‌سازی ۶۰ درصد در دستور کار قرار گرفت و دانشمندان ما به این موفقیت دست یافتند و الان کشوری که دست بالاتر در مذاکرات و عرصه دیپلماسی و قدرت چانه‌زنی را دارد، در هر مذاکره‌ای، کشور ماست و از این منظر، این موضوع یک موضوع پراهمیت و مهم بود که ما به آن دست یافتیم.

نخعی گفت: ما توانمندیهای بسیار بیشتر از این‌ها داریم اما اقتضائات اجازه معرفی نمی‌دهد؛ لذا دشمن این را باید بداند که ما توانمندی‌های دانش و صنعت هسته‌ای بومی را داریم و با این ترورها و خرابکاری‌ها، نمی‌توانند ضربه‌ای به صنعت هسته‌ای ما بزنند و با این اقدامات، اتفاقاً برای ادامه کار ما مصمم‌تر می‌شویم.

وی تأکید کرد: با اعلام این موضوع، قطعاً مذاکره‌کنندگان ما، چه مذاکره جاری و چه در آینده، وقتی قدرت چانه‌زنی بیشتری داریم، این امتیاز در اختیار مذاکره کنندگان هست که باید از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: طبق اطلاعات ما، در مذاکرات هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و تحریمی برداشته نشده و بنا به گفته مقام معظم رهبری، نباید اجازه دهیم مذاکرات فرسایشی شود.

نخعی تأکید کرد: حرف ما در مذاکرات خیلی ساده است. ما همه کارهای خواسته شده را انجام دادیم، اما آنها هیج اقدامی تاکنون انجام نداده‌اند، اگر طرفین مذاکره به تعهداتشان عمل کنند و تحریم‌ها برداشته شود، ما هم به برجام بازخواهیم گشت.

ارسال نظرات