سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

شیب صعودی بستری بیماران مشکوک به کرونا در استان یزد متوقف شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: افزایش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی شیب صعودی بستری‌های کرونا را متوقف کرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۸۵۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، این روزها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خودداری از ترددهای غیر ضرور، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری و حضور در دورهمی‌ها اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است و پس از این موارد تنها راه و مسیر مطمئن ریشه‌کن کردن و مهار بیماری کرونا واکسیناسیون همگانی است.

این امر هم هم به مرور در حال انجام است و تاکنون 5 مرحله از واکسیناسیون در استان یزد انجام شده و از روز گذشته مرحله ششم تزریق واکسن طبق سند وزارت بهداشت ویژه کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

در مراحل قبلی واکسیناسیون کرونا در استان یزد بیش از هشت هزار نفر که عمدتا از اعضای بهداشت و درمان، همکاران سازمان اورژانس، سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها، بخشی از بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص و اعضای سازمان نظام پزشکی انجام شد.

شریفی اظهار داشت: مرحله ششم واکسیناسیون کرونا در یزد از روز سه شنبه آغاز شده است و در این مرحله گروه‌های عمده‌ای که مورد واکسینه قرار می‌گیرند کارکنان حوزه بهداشت و درمان، کارکنان در سازمان فوریت‌ها و اورژانس، اعضای سازمان نظام پزشکی، جانبازان بالای 50 درصد و جانبازان شیمیایی هستند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله در حدود 10 هزار و 700 نفر از عزیزان در این گروه‌ها در مقابل بیماری کرونا واکسینه می‌شوند، افراد پس از واکسینه به مدت 20 دقیقه در مراکز می‌مانند، تحت کنترل هستند تا عارضه‌ای برای آن‌ها ایجاد نشود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در خصوص پیامک جعلی که با عنوان سایت سیب برای دریافت واکسن کرونا اخیرا مشاهده شده است افزود: این افراد با سوء استفاده از سامانه سیب قصد فریب مردم را دارند، در صورتی که سامانه سیب سامانه ارائه خدمت بهداشتی در کل کشور است و مخصوص کارکنان سازمان بهداشت است.

شریفی ادامه داد: مردم به هیچ عنوان به این گونه پیام‌ها توجه نداشته باشند اگر قرار باشد که واکسیناسیون در گروه‌های عمومی و جمعیتی داشته باشیم حتما از طرف دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان به نحو مقتضی و کامل و شفاف اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین مردم به هیچ وجه به این گونه سایت‌ها که در خصوص واکسن کرونا پیام می‌دهند یا تبلیغ می‌شوند مراجعه نکنند و منتظر اعلام از طرف مراکز بهداشت و علوم پزشکی استان یزد باشند.

ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: خوشبختانه با افزایش 15 درصدی رعایت شیوه‌نامه‌ها توسط مردم، اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان، همراهی مردم و اصناف در رعایت محدودیت‌ها شاهد متوقف شدن سیر صعودی ابتلا به کرونا هستیم و ثبات نسبی روند بستری‌های مشکوک به کرونا در استان را داریم.

بیشتر بخوانید
روزهای سخت و طاقت فرسای کرونایی در همدان سپری می‌شود / روند افزایشی مرگ و میر بیماران ‌ ‌

واکنش سازمان غذا و دارو به وجود محموله قاچاق فایزر در کشور/ ثبت تمام واکسن‌های کرونا در سامانه «تی‌تک»

آیا تعطیلی‌های کرونایی تهران ادامه می‌یابد؟

وی گفت: در حال حاضر بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد 585 نفر هستند و متاسفانه در طول دو هفته گذشته، شاهد روند افزایش بستری‌های کرونایی در استان بودیم اما آمار امروز نسبت به روز گذشته که به مرز 600 نفر رسیده بود نشان از توقف روند صعودی میزان بستری‌ها دارد و سه یزدی در شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: متاسفانه حال 100 نفر از افراد بستری وخیم است که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و شهرستان‌های تفت، بهاباد و بافق در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

واکسیناسیون در استان یزد در حال انجام است اما تا واکسینه شدن اکثر افراد محدودیت‌هایی کرونایی هم پا بر جا است، حتی در صورت بهبود شرایط کرونایی در استان چاره‌ای جزء رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.
ارسال نظرات