مسئول گروه جهادی شهیدان امیری در گفت وگو با «بسیج»؛
مسئول گروه جهادی شهیدان امیری گفت: شهید نور الله امیری ما را متوجه معنای جمله ی "جهاد سن و سال و کوچک و بزرگی نمی شناسد" کرد، شهداء گرانقدر مظهر حضور موثر در فعالیت های جهادی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۵۸۶۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

امیر حسین فیروز در گفت وگو با خبرنگار بسیج با بیان این که 4سال است فعالیت جهادی گروه شهیدان امیری در محدوده محمدشهر محله ولدآباد بزرگ آغاز شده است، اظهار داشت: اولین شروع کار جهادی از سال ۹۶ از یک تیم چند نفره دوستانه برای منطقه زلزله زده کرمانشاه شروع اما گروه به طور رسمی وارد کار نشد تا سال ۹۷ آن تیم دوستانه به نتیجه رسید و گروه جهادی با نام و کار مشخصی شروع به کار کرد.

 وی افزود: هدف از راه اندازی این گروه جهادی ایجاد فضای دوستانه و رفاقتی بین افراد و آماده باش بودن در برابر انواع بحران های اقتصادی، فرهنگی و بلایای طبیعی و بهداشت درمانی باشد.

مسئول گروه جهادی شهیدان امیری عنوان کرد: زمینه فعالیت های جهادگران گروه جهادی ما محرومیت زدایی، عمرانی، سازندگی، بهداشت و درمان، اقتصادی و فرهنگی است، خیرین و افراد علاقه مند به همکاری با ما می توانند راه های ارتباطی در فضای مجازی(پیام رسان ایتا@seyl_jahadi و در شبکه اجتماعی اینستاگرامshahidan_amiri@) و یا به صورت حضوری با مراجعه به پایگاه مقاومت بسیج 22 بهمن ولدآباد بزرگ محمدشهر در کنار اقشار کم برخوردار و نیازمند باشند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی شهیدان امیری، ابراز کرد: شهید نور الله امیری ما را متوجه معنای جمله ی "جهاد سن و سال و کوچک و بزرگی نمی شناسد" کرد، شهداء گرانقدر مظهر حضور موثر در اقدامات جهادی هستند.

 وی با تشریح اقدامات این گروه جهادی، عنوان کرد: حضور اعضاء گروه در مناطق سیل زده و زلزله زده گلستان، کرمانشاه و اهواز، احداث، مرمت و گازرسانی بیش از ۴ خانه محروم، اهداء3 سری جهیزیه به نو عروسان، بازسازی مسجدالرضا(ع) ،تهیه و توزیع 56بسته های کمک مومنانه به خانواده های تحت پوشش(هر ۵۰ روز)، راه اندازی کارگاه تولید ماسک، مشارکت در طرح جامع شهید قاسم سلیمانی، تاسیس کارگاه تولیدی برای خانم های بدسرپرست با همکاری سپاه استان البرز و نیروی انتظامی، ساخت و آماده سازی کمپ اجباری به همراه آموزش فنی و حرفه ای مشاغل و مهارت های متنوع بخشی از فعالیت های جهادگران می باشد.

مسئول گروه جهادی شهیدان امیری با اشاره به مرمت و ایزوگام سقف مدرسه بصیرت محله ولدآباد بزرگ و ضدعفونی و غربالگری منطقه، گفت: توصیه ی من به نوجوانان و جوانان این است که از فضای دوستانه و صمیمی این گروه های جهادی غافل نشوند و حفظ کنند زیرا رفاقت و صمیمیت در این گروه ها موانع پیش رو را حل خواهد کرد.

 وی با اشاره به موانع پیش رو بیشتر گروه های جهادی، متذکر شد: نداشتن تجهیزات و ادوات سازندگی و عمرانی، نداشتن خودروی باری، متناسب نبودن بودجه، همکاری کم شهرداری ها، مشکلات گرفتن مجوز آب، گاز، برق برای خانه های محروم می باشد، باید سازمان ها و ادارات ذیربط پیگیر حل این مشکلات و موانع و با گروه های جهادی همکاری مثمر ثمر داشته باشند، بیشتر مشکلات ادوات و امکانات سازندگی و عمرانی به دست مردم محل و خیرین حل شده است اما هنوز مشکلات اداری و مجوزها یکی از موانع حل نشده هستند.

مسئول گروه جهادی شهیدان امیری در پایان همچنین با اشاره به این که جهادگران یک مغازه که دچار حریق شده بود را برای شروع کار مجدد این صنف بازسازی کردند، خاطر نشان کرد: گروه مخاطب هدف ما افراد محروم و آسیب پذیر هستند، افراد در جامعه توجه داشته باشند حضور فعال در این فعالیت ها نیازمند هیچ گونه ویژگی خاصی نیست و همه ی مردم می توانند در این میدان مشارکت کنند.

خبرنگار بسیجی:محمدکاشی

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات