رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور مطرح کرد:

تکذیب شایعات درباره غیر ایمن بودن واکسن کرونا در نیشابور

رئیس‌دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: طی روزهای‌گذشته شایعاتی درباره غیرایمن بودن واکسن کرونا منتشر شده بود که حقیقت ندارد
کد خبر: ۹۳۳۵۸۸۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

 محسن عظیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ افزود: اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر بهداشت و درمان است و تاکنون بالغ بر ۲ هزار نفر از این پرسنل در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر دیگر از این گروه در نوبت دریافت واکسن کرونا قرار دارند. 

وی اظهار داشت: در این مرحله طبق دستورالعمل بهداشتی گروه‌ بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، هموفیلی و سرطانی‌ها تحت پوشش واکسن قرار می‌گیرند‌ و هیچ نوع واکسنی خارج از شبکه بهداشت برای عرضه وجود ندارد و در صورت مشاهده هر موردی از سوی شهروندان سریعاً گزارش شود.

عظیمی نژاد اعلام کرد: در حال حاضر نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارد و روند مبتلایان به کرونا و بستری‌ها در حال افزایش است و تعداد مرگ‌ها بر اثر کرونا هم کاهش نیافته و خوشبختانه تجهیزات موجود تاکنون کافی بوده ولی با ادامه این روند قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آزمایش‌های کرونا در نیشابور به طور میانگین ۴۰۰ مورد در روز است که به ۷۰۰ مورد هم رسید و در روزهای نخست اوج همه‌گیری کرونا تعداد آزمایش‌های مثبت از این میزان به ۷۰درصد هم رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خصوص آخرین وضعیت کرونا در نیشابور گفت: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی این شهرستان با علائم کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در نیشابور هشت هزار و ۲۳۲ نفر بوده که از این تعداد هفت هزار و ۳۸ نفر نفر ترخیص شده اند.

عظیمی نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر با علائم کرونا در بیمارستان بستری می باشند که از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و آمار متوفیان با علائم کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور به یک هزار و ۶۴ نفر رسید و از این تعداد آزمایش۶۱۶ نفر مثبت بوده است.

وی عنوان کرد: طی  ۲۴ساعت گذشته ۳۰ نفر با علایم کووید ۱۹ مراجعه کرده اند و از این تعداد ۲۹ نفر بستری شده‌اند و طی این مدت ۲ نفر بر اثر کرونا در نیشابور فوت شده اند و آخرین نتایج دریافتی از آزمایشگاه ۴۳۲ نمونه است که ۱۴۱ نمونه مثبت گزارش شده که از این تعداد ۱۶ مورد بستری و ۱۲۵ مورد سرپایی بوده همچنین ۲۸۷ نمونه منفی و ۴ مورد مجدد نمونه‌گیری شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: با ادامه روند فعلی ابتلا به کرونا به زودی ظرفیت بیمارستان‌های نیشابور تکمیل خواهد شد و شهروندان باید توجه داشته باشند فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند، از ۲ ماسک استفاده کنند، خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام داده و فاصله‌گذاری اجتماعی را به شدت رعایت کنند.

فرماندار نیشابور گفت: طبق رصدهای انجام شده طی ۱۵ روز گذشته وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بهبود یافته و این میزان به طور میانگین به ۵۵ درصد رسیده البته باید توجه داشت این میزان در نقاط مختلف شهر متفاوت است و در برخی نقاط متأسفانه کمتر از ۴۰ درصد است.

علیرضا قامتی افزود: در بخش‌های روستایی هم طی بازدیدهای انجام شده توسط گروه‌های ارزیابی این موضوع کمتر مورد توجه قرار دارد و میزان درگیری روستاها به ۳۰درصد رسیده که نشان‌دهنده این است دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌گردد.

وی اظهار داشت: کرونا یک مسئله اجتماعی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود و بدون همکاری شهروندان این ممکن نخواهد شد و کلیه کانون‌های پرخطر سطح شهرستان شناسایی شده و با همکاری دستگاه های مربوطه در حد منابع و پرسنل در اختیار نظارت‌های لازم انجام می‌شود اما تاکید ما با توجه به سطح و عمق گسترش ویروس جهش یافته کرونا بر این است که مشارکت مردم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در اولویت قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار