خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:

رأی هر فرد با هر تفکر و جناح سیاسی رای به نظام اسلامی است

هر فردی با هر تفکر و جناح سیاسی که رأی می‌دهد؛ به نظام اسلامی رأی می‌دهد. رئیس‌جمهوری جهت تحقق شعار سال با پیوست فرهنگی شتاب کند.
کد خبر: ۹۳۳۵۹۴۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

 

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، باور قلبی را نیاز اول مجریان و دست اندرکاران کشور در جهت تحقق شعار سال(تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها) دانست و اظهار داشت: برای تحقق شعار سال  یک التزام عملی لازم است افرادی توفیق دارند در جهت تحقق شعار سال اقدام کنند که خودشان به این باور برسند. در سالهای قبل نیز عنوان‌هایی که مربوط به تولید، اشتغال و رفع مشکلات معیشت مردم بوده را تنها کسانی یا مجموعه‌هایی لیاقت داشتند فرمان رهبر خودشان را عملیاتی کنند که به این باور رسیدند  فرمایش  رهبر نظام و نائب امام‌زمان(عج) که بر همه مسائل اشراف کامل دارند لازم الاجرا و اولی است.

وی با تأکید بر اینکه می طلبد که همه مجموعه ها در حوزه تخصصی خودشان با باور معنوی به صحنه بیایند عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری در هر مجموعه و در هر کاری افرادی هستند که تخصص لازم را دارند. درعرصه های اقتصادی اعم از نخبگان جامعه در دانشگاه ها، ارکان نظام، سیستم اجرایی، قوه مقننه و در حوزه قوه قضاییه برای مقابله با مفسدان و کسانی که در جهت مشکلاتی که معمولا در مباحث اقتصادی وجود دارد از جمله فسادهای مالی و اینکه باید جلوی ورود بی رویه کالاها گرفته شود از جهت قضایی پشتیبانی کنند.

 حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه هم‌افزایی بین همه مجموعه‌های نظام لازمه تحقق شعار سال است خاطرنشان کرد: همانطور که در زمینه کمک‌های مؤمنانه همه مجموعه‌ها با هم شدند، مساجد سنگری برای جمع‌آوری کمک‌های مردم شد، شناسایی افرادی که در این جریان آسیب دیدند و رساندن کمکها به دست نیازمندان در چند مرحله اتفاق افتاد نظیر رزمایش کمک‌های مؤمنانه در زمینه شعار سال نیز همه مجموعه‌ها با هماهنگی در تحقق آن تلاش کنند.

 وی بیان داشت: برای تحقق شعار سال در استان‌ها هرچه بیشتر با انسجام، همدلی و همراهی همه مسئولین به میدان بیایند صرف شعار دادن و نصب تابلوها نیست نیاز به عمل و برنامه‌ریزی دارد برنامه دقیقی برای تحقق شعار سال براساس کار کارشناسی لازم است. همه خالصانه در جهت عمل و تحقق شعار سال برآیند و خود را ملزم بدانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی افزود: بسیاری از افراد در نظام از مجموعه‌های اجرایی تا مجموعه‌های مختلف دیگر متاسفانه نگاه‌ باطل برخی‌ها  اقتصاد را گره زدن به کشورهای بیگانه است اگر بنا باشد مشکلات اقتصادی خودمان را گره بزنیم به نشست‌هایی که در سطح بین‌الملل انجام می‌شود. می دانیم صهیونیست ها و غرب دشمن اساسی نظام اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روابط بین‌الملل ارتباطات جهانی لازم است اما مانند قضیه برجام منتظر باشیم ببینیم از اتاق مذاکرات چه درمی‌آید و بر اساس آن بخواهیم اقتصاد جامعه را برنامه ریزی کنیم تفکر غلطی است که متأسفانه چندین سال است نظام ما را عقب انداخته است  بارها رهبری‌ می‌فرمایند باید نگاه ما توجه به داخل، جوانان و نخبگان جامعه باشد و ضمن تکیه به ذات اقدس الهی روی پای خودمان بایستیم و باور کنیم اگر میدان دهیم  و بستر را برای جوانان فراهم کنیم کارهای بزرگی رقم می خورد همانطور که تا کنون در موقعیت های مختلف موفقیت های بزرگی رقم خورده است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به توانمندی ایرانیان در عرصه فناوری و علوم هسته‌ای خاطرنشان کرد: در برخی شاخص‌ها علوم هسته ای در مقطعی در سطح جهانی به مقام هشتم رسیدیم و از نظر علوم هسته‌ای مقام چهارم را کسب کردیم و میانگین سن دانشمندان هسته‌ای ما سی و پنج سال بود در حالیکه بسیاری از کشورها حتی آمریکا بالای 70 سال بودند و این نقش میدان دادن به جوانان و نخبگان جامعه می‌تواند در علوم مختلف مورد نیاز جامعه از جمله سلولهای بنیادین و پزشکی و غیره را نشان داد و ما باید نسبت‌به توان‌مندی‌های داخلی و زیرساخت‌هایی که به‌وجودآمده باور داشته باشیم.

نگاه باطل برخی ها گره زدن اقتصاد به کشورهای بیگانه است

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه تحریم‌هاست و اثرگذار است اما همانطور که در این چهار دهه عمر انقلاب همیشه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم امروز هم می توانیم بر مشکلات فائق آییم. دشمن که دشمنی می کند این‌که هر روز با مذاکره بخواهیم مشکلات را حل کنیم رهبری در زمینه برجام نیز فرمودند این میدان جنگ است و اشاره به میدان کشتی داشتند که به فرض یک کشور بخواهد شش کشور را زمین بزند آن‌هم کشورهای غربی اروپایی و آمریکایی این در عرف سیاسی به معنی معامله است و متاسفانه با غرب‌گرایی و روحیه لیبرالی برخی افراد در مباحث هسته ای  ما هرچه تعهد داشتیم عمل کردیم اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: تحریم‌ها اثرگذار است اما این‌که اقتصاد کشور را فلج کند و آسیب هایی که می بینیم در آن حد نباید رخ می داد و مسئولین نظام و مجموعه سه قوا با درایت می‌توانستند نقش آفرینی کنند وبا توانمندی  نیروهای مسلح و نهادهای مردمی می‌توانند زمینه را برای آنچه در تحقق شعار سال  لازم است فراهم سازند.

وی اظهار داشت: ولایت‌فقیه در پیام نوروزی فرمودند در زمینه تولید داخلی حرکتی شروع‌شده اما به حد جهش نرسیده، لازم است با توجه به شعار امسال پشتیبانی‌های لازم  صورت گیرد همانطور که در صحنه میدانی مسئله روشن است حمایت هایی از جمله اینکه در موانع سیستم بانکی و قوانین دست‌وپا گیر جلوی پای افرادی که می خواهند کار تولیدی را شروع کنند باید برداشته شود و مدت ها سرمایه گذاران معطل نمانند.

 نوفرستی افزود: مسائل دیگر در سیستم‌های دولتی مسائل بانکی است با توجه به نوسانات در مباحث تولیدی گاهی کارخانه نمی‌تواند تولید خود را به فروش برساند و در حقوق کارگران دچار مشکلات شده‌است لازم است مجموعه‌های دیگر نجات‌بخش او شوند و این نیازمند پشتیبانی هاست تا کارخانه تعطیل نشود و کارگر بیکار نشود.

وی ادامه داد:  دولت می‌تواند با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیرضرور، غیر از اقلام زیرساختی که باید وارد شود و گمرکات با برنامه ریزی دقیق جلوی ورود بی رویه کالاها و قاچاق را بگیرد که بسیاری کارخانه‌ها دچار آسیب نشوند.

نمسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مسائل قضایی که در اجلاسیه اخیر رییس قوه قضاییه در استان‌ها داشتند شیوه‌هایی را رصد می‌کنند که قوانین قضایی به پشتیبانی تولید بپردازند و مانع شود در برابر موانع تولید از جمله مبارزه با فساد و جلوگیری از زد و بندها که تصویب شده هرگز مرکز تولیدی به دلیل بدهی به بانک تعطیلی آن کارخانه منجر نشود و با مدیریت برخورد شود.

رئیس جمهوری انتخاب کنیم که گفتمان‌های مسیر انقلاب، دغدغه‌های رهبری و مردم را بفهمد

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری گفت: رکن سوم نظام که ریاست‌جمهوری است و امسال ما امتحان بزرگی در پیش داریم.

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: رئیس جمهور بالاترین جایگاه  را بعد از رهبری در نظام دارد قطعاً نقش بسیار مؤثری دارد قوای دیگر و نیروهای مسلح اختیاراتشان در برابر رئیس جمهور از صفر کمی بالاتر است که قطعا با شاخص‌هایی که در آیات و روایات اسلامی شخصی را انتخاب کنیم که گفتمان‌های مسیر انقلاب ، دغدغه‌های رهبری و مردم را بفهمد و با نگاه توحیدی و ولایی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب بربیاید.

 حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده افزود: شاخصه دوم مسئله ایمان و باور قلبی است و نگاهشان به ولایت باشد و با اندیشه ولایی در این جایگاه بتواند گره‌های بزرگی را از امت اسلامی حل کند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای هسته ای خاطرنشان کرد: اندیشمندان هسته‌ای در جایگاه علمی و معنوی چه کارهای بزرگی کردند و سطح مباحث علوم هسته‌ای را با وجود تحریم‌ها به مقام‌های هشتم جهانی رساندند اگر این موارد را در عرصه های مختلف درایران دنبال کنند در این جایگاه انسان‌های متعهد به اسلام، انقلابی و دلسوز به مردم به صحنه آمدند همان‌طور که در دوران دفاع مقدس شهدا و رزمندگان افتخار آفریدند و برای جهان اسلام عزت‌آفرین شدند؛ اندیشمندان علوم هسته‌ای امروز در عرصه جهاد علمی به زیبایی درخشیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی افزود: شهدای هسته‌ای را که دشمن نتوانست تحمل کند همچون شهیدان شهریاری و فخری زاده‌ را از ما می‌گیرند. این دانشمندان در صحنه جهاد علمی و جهاد اقتصادی واقعاً به زیبایی درخشیدند در دوران دموکرات‌ها و اوباما ضمن تحریم‌های اقتصادی هم دانشمندان هسته‌ای را از ما گرفتند و دوران تحویل گرفتن قدرت از ترامپ به بایدن نیز تحمل ندارند که قدرت هسته ای ایران را ببینند.

هر فردی  با هر تفکر و جناح سیاسی رأی می‌دهد؛ به نظام اسلامی رأی می‌دهد

وی اظهار داشت: بر همه نخبگان و اندیشمندان علم و معرفت است که در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ائمه جمعه طبق فرمان رهبری نه‌تنها مدیران و به‌ویژه مردم در این جهت بتوانیم با جلوگیری از اسراف و تقویت تولید داخلی با بصیرت و حضور حداکثری در مقطع انتخابات افتخاراتی دیگر را برای میهن اسلامی خود رقم بزنند.

 نوفرستی متذکر شد: هر فردی  با هر تفکر و جناح سیاسی رأی می‌دهد؛ به نظام اسلامی رأی می‌دهد.  امروز در فضای مجازی و حقیقی در مباحث فرهنگی جامعه به‌ویژه عفاف و حجاب آسیب دیدیم و رئیس‌جمهوری دلسوز با فرهنگ فاطمی و علوی نیاز داریم که به تحولات جامعه به سمت خودکفایی ، پشتیبانی و تحقق شعار سال با پیوست فرهنگی شتاب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها