خبرهای داغ:
نامدار با مقایسه آمار مبتلایان و فوتی های آبان‌ماه سال گذشته و فروردین ماه سالجاری گفت: فروردین ماه به دلیل آمار بالای ابتلا، سیاهترین ماه در دوران شیوع کرونا در استان بوده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۹۹۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا که به ریاست منوچهر حبیبی در محوطه استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اعمال محدودیت ها هفته آرامی برقرار است چرا که آمار بیماران سرپایی متوقف شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۱۲۲ بیمار جدید، تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان های استان قزوین به ۶۸۰ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه اظهار کرد: موارد قطعی ابتلا (بستری و سرپایی) به ۶۳۹ نفر و تعداد بیماران بدحال ۴۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه آمار مبتلایان فروردین ماه ۲۰۰ نفر بیشتر از آمار آبان‌ماه می باشد اضافه کرد: فروردین ماه به دلیل آمار بالای ابتلا، سیاهترین ماه در دوران شیوع کرونا در استان بوده است.

وی با اشاره به آمار ۸ فوتی استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: با توجه به رنج سنی فوتی ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۱۵۷ فوتی، بالای ۵۷ سال سن داشتند و این زنگ خطری برای همه مردم است تا در رعایت شیوه نامه های مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

نامدار اظهار کرد: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا(سرپایی و بستری) در مدت یادشده به ۷۳۲ نفر رسیده و در حال حاضر ۴۲ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به ترخیص بیماران کرونایی اضافه کرد: با تلاش کادر پزشکی و پرستاری استان، امروز ۹۰ نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شدند.

گفتنی است از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۲۱ هزار و ۵۷۵ نفر در اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستان های استان بستری شده و متاسفانه یک هزار و ۴۹۳ نفر نیز در استان، جان خود را از دست داده اند.

در ادامه رحمانی معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تا دیروز ۱۱ هزار و ۳۰۴ دوز واکسن کرونا تزریق شد که ۱۰ هزار و ۲۷۸ واکسن دوز اول و ۲ هزار و ۱۱۶ عدد دوز دوم بوده و امروز نیز ۸۰۰ مورد واکسن به جامعه هدف تزریق می شود.

وی گفت: در شهر قزوین با همکاری هلال احمر ۴ مرکز واکسیناسیون راه اندازی شده است.

رحمانی با اشاره به وجود شایعات مبنی بر اقدام مردم جهت ثبت نام در سامانه سیب گفت: هیچ جایی برای ثبت سامانه سیب وجود ندارد که مردم بخواهند ثبت نام کنند و این موضوع شایعه است و از جمعیت استان یک میلیون و ۲۶۰ نفر در سامانه ثبت نام شده اند که در زمان فراخوان واکسن باید به پایگاه های تعیین شده مراجعه نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها