معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در گفت و گو با بسیج مطرح کرد:
زاهدان-معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اکثر افرادی که به دنبال تحریم‌ها بودند، انقلاب اسلامی را یک انقلاب مادی نشان دادند.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۰۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

سردار عوضعلی فقیری در گفتگو با خبرنگار بسیج  در زاهدان ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی همیشه باید به خودمان یادآوری کنیم که رسالت و ماموریت ما در چه راستایی خواهد بود، زیرا انقلاب اسلامی در شرایطی به وجود آمد که جهان به دو دسته تقسیم شده بود و ایران در آن زمان در دسته غرب قرار داشت، به گونه‌ای که به هیچ عنوان نمی‌توانستیم در جهت مسائل دینی، انقلابی و یا اسلامی اقدامی انجام دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در ادامه این مطلب افزود: انقلاب ما یک انقلاب مادی نبود که افرادی سود جو در پی تحریم‌ها آن را تبدیل به بهانه و دستاویزی برای تحقق اهداف مادی خود کردند.

این مسئول بیان داشت: از آنجایی که انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی و محقق ساختن اسلام ناب محمدی تشکیل شده است، تمام دشمنان در صدد این بودند که این انقلاب نو پا را سرنگون کنند؛ لذا در همان روز‌های اول انقلاب درگیری‌های متعددی به علت نقشه‌های دشمن در سراسر کشور ایجاد شده بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) به واسطه اینکه می‌خواستند افرادی لایق و شایسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی حفاظت و حراست کنند
از بین مردم و افراد داوطلب که به انقلاب عشق میورزیدند، سازمانی به نام سپاه پاسداران  را تشکیل دادند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: نیرو‌های مقاومت بسیج در قالب پاسداران نظام، برای حفاظت از انقلاب در این راستا حرکت کردند، ، آن‌ها از همان اول که وارد این نهاد شدند به نیت شهادت آمدند و جان خود را در راستای محقق شدن فرمان امام فدا کردند و در آینده نیز فدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همان روز‌های نخست انقلاب و تاسیس سپاه بود که گروهک‌های منافق، جنایت‌های بسیاری انجام دادند، اما پاسداران ما آمده بودند تا از انقلاب و امامشان دفاع کنند و موفق نیز شدند.

سردار عوضعلی فقیری با تاکید بر تفاوت‌های اساسی سپاه با سایر ارتش‌های جهان گفت: سپاه جمهوری اسلامی علاوه‌بر تفاوت اساسی که با دیگر ارکان نظامی کشور‌های دیگر دارد دارای معنویتی خاص است که همین موضوع آن را از بقیه متمایز می‌کند، در واقع تنها تفاوت ما همین معنویت ماست که اگر در جهت خودسازی و پرورش ابعاد معنوی خود تلاش و کوششی نداشته باشیم، دیگر تفاوتی با سایر ارتش‌های جهان نداریم!

این مسئول آن چیزی که باعث شده بود در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کند، را روحیه ایثار، از خودگذشتگی، جان نثاری نیرو‌های پاسدار انقلاب نو پای اسلامی دانست و اظهار داشت: به همین دلیل در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند با روحیه جهادی کار و تلاش شبانه روزی در جهت تقویت و رشد روح و روان، در برابر دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی نمائیم، زیرا تا زمانی که مردم به دنبال اسلام ناب محمدی باشند، دشمن هم از نفوذ و ضربه زدن به پیکر مستحکم انقلاب نا امید خواهد شد!

سردار عوضعلی فقیری در پایان اعلام کرد: امروز ما باید ویژگی‌های پاسداری که مدنظر امام بوده و در اساس نامه سپاه نیز آمده عمل کنیم و به ریشه و اصل خودمان توجه کنیم تا بنا بر خواسته رهبر عزیزمان یک پاسدار واقعی و حقیقی باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظرات