خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

سپاه و نیروهای مسلح، تحت زعامت ولی فقیه، از تمامیت ارضی ایران دفاع می کنند

سرهنگ طاهرخانی گفت: از ویژگی های مهم نیروی مسلح این است که تحت زعامت مقام معظم رهبری بوده و وابسته به جریان و شخص خاصی نیستند و تا وقتی که این تفکر و سیاست در کشورمان حاکم باشد ما حرف برای گفتن داریم.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۳۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل می باشد که بلافاصله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمله نهادهای انقلابی که بنا به دستور حضرت امام(ره) به شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شد دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

پاسداری از دستاوردهای انقلاب، وظیفه ذاتی سپاه است

وی گفت: این نهاد مردمی در همان ابتدای سال فعالیت خود را که قانون اساسی و اعضا خبرگان رهبری تهیه کرده بودند، با شرح وظایف پاسداری و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، آغاز کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به ویژگی سپاه پاسداران و حذف کلمه ایران از ادامه جمله« سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» توسط امام خمینی(ره) اظهار کرد: حذف کلمه ایران از ادامه جمله توسط امام خمینی(ره) به این دلیل بود که ایشان، سپاه را منحصر به کشور ایران نمی دانست بلکه معتقد بود که پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان های اسلامی باید فراتر از کشور ایران باشد.

وی با اشاره به مصادیق این تفکر در جامعه امروز عنوان کرد: در موضوع سوریه، یمن، عراق که نقش ارزشمند و بی بدیل برادرانمان در سپاه و آن نقش مسشتاری که در سوریه داشتند و ان رشادت ها از جان گذشتگی هایی که از خود نشان دادند، مصادف بارز فرمایش امام راحل مبنی بر جهان شمول بودن نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وحشت آمریکا و اسرائیل از جایگاه و قدرت نظامی ایران

وی در ادامه افزود: با توجه به اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه پاسداران از دستاوردهای انقلاب و به نوعی هرکجا که انقلاب اسلامی با مانعی مواجهه شده و و با مشکلی برخورد می کند، سپاه پاسداران ورود پیدا می کند. این مشکل یک روز جنگ تحمیلی ۸ ساله است که سپاه پاسداران جانانه ورود پیدا می کند یک روز بلایای طبیعی همچون سیل لرستان و گلستان و زلزله کرمانشاه است و یک روز موضوع فلج اطفال و امروز به طور ویژه بیماری کروناست که بسیج و سپاه ورود پیدا می کند و در راستای ریشه کنی بیماری اقدام می کند.

این مسوول نظامی با اشاره به حضور سپاه برای ایجاد امنیت در جامعه و نقش تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان در مناطق مرزی شمالغرب کشور تصریح کرد: سپاه ساخته شده است که از انقلاب اسلامی دفاع و جان خود را تقدیم این نظام و انقلاب کند. آن زمانی که کشور برای یک سلاح ساده کلاش مشکل داشت توانستیم ۸ سال جنگ را مدیریت کنیم.
جنگی که نه تنها عراق بلکه تمامی ابرقدرت های دنیا پشت سر عراق بودند. اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و عنایت خاص خداوند متعال و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، سپاه در بحث مسایل دفاعی به جایی رسیده است که آمریکا و اسرائیل از جایگاه نظامی ایران وحشت دارند.

مردم داری، ویژگی سپاه

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به مصادیق این جمله اضافه کرد: مصداق قدرت نظامی ایران بسیار است و نمونه بارز آن خطای انگلیس و توقیف یکی از کشتی های ایرانی بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بیان کردند فرزندان انقلاب اسلامی خیلی زود پاسخ این را خواهند داد و کمتر از ۳ تا ۴ روز برادران سپاهی در نیروی دریایی سپاه، آن کار بسیار ارزشمند را انجام دادند و پاسخ این خطا را دادند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به اقتدار سپاه در عرصه های مختلف یادآور شد: در بحث هوا و فضا، موشک ها و پهبادهایی که به دست توانمند فرزندان این خاک و بوم ساخته شده، آمریکا را به جنون کشیده است. این اقتدار سپاه است و امتیاز سپاه هم مردم دار بودن آن است. سپاه از مردم است. فرزند مردم است و آنچه هم دارد به برکت مردم است. ضمن اینکه در کنار دیگر نیروهای مسلح، ارتش مقتدر، نیروی انتظامی مقتدر، خادم مردم می باشد.

ولایتمداری، بارزه مهم نیروهای مسلح

وی ولایتمداری را بارزه مهم نیروهای مسلح در کشور نام برد و افزود: از ویژگی های مهم نیروی مسلح در کشور ما این است که همه آنها تحت زعامت مقام معظم رهبری بوده و تدابیرشان را از تدابیر ایشان می گیرند و وابسته به جریان و شخص خاصی نیستند و تا وقتی که این تفکر و سیاست در کشورمان حاکم باشد ما حرف برای گفتن داریم.

سرهنگ طاهرخانی در پایان با اشاره به مأموریت حفظ مرزها به سپاه استان گفت: ماموریت هایی به سپاه استان محول شده است و چندین سال است تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) در قسمتی از مرزهای شمالغرب حضور داشته و به گونه ای پاسداری می کنند که با اقتدار و مقاومت بدون حتی تعرضی از سوی دشمن توانسته اند از مرزهای این کشور دفاع کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها