خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

سپاه برای انقلاب برکات و خدمات گسترده ای داشته است

تبریز- عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این شجره طیبه با دستور امام شکل گرفت، برکات و خدمات گسترده‌ای به ویژه در دوران دفاع مقدس داشته و همواره آبروی کشور را حفظ کرده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۲۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در برنامه پیام  جمعه‌ افزود: امنیت کشور نیز به برکت نیروهای مسلح کشورمان به دست آمده و یکی از این نیروهای جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: تاکنون نیروها و سرداران بسیاری از سپاه پاسداران به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند و اخیرا نیز سردار «سیدمحمد حجازی» را از این نهاد مقدس از دست دادیم.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: سردار حجازی که از اول تشکیل سپاه در این نهاد حضور داشت، در سنگرهای مختلف از لبنان تا ایران خدمت‌رسانی کرد و در نهایت نیز این جانباز دوران دفاع مقدس به دلیل آثار شیمیایی به شهادت رسید.

وی همچنین از چندین سردار شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یاد کرد و افزود: به روان پاک شهیدانی چون سردار سلیمانی، باکری، یاغچیان، تجلایی و تمام شهدای سپاه درود و صلوات میفرستیم و توفیق روزافزون این نهاد مقدس را از خداوند متعال خواستاریم.

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین سوم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت سپهبد «سیدمحمدولی قرنی» را یادآوری کرد و اظهار داشت: وی در سال ۱۳۵۸ رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی بود و توسط گروهک فرقان به شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: سپهبد قرنی اولین شخصیتی بود که توسط گروهک فرقان ترور شد و عوامل منحرف این گروهک پس از آن اطلاعیه‌ای مبنی بر ترور کردن شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان صادر کردند.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: پس از صدور این اطلاعیه، شهید مطهری ترور خودش را پیش‌بینی کرده بود و همینطور هم شد و ایشان به عنوان دومین ترور این گروهک بی‌اصالت به شهادت رسید.

وی روز پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس را با عظمت عنوان کرد و اظهار داشت: در آن روز آمریکایی‌ها می‌خواستند جاسوسان خودشان را آزاد کنند و برنامه داشتند تا جماران و برخی مراکز نظامی ما را بمباران کنند اما در صحرای طبس گرفتار شن و ماسه شدند.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن قرائت آیه شریفه «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ» تصریح کرد: در آن روز همان بلایی که بر سر اصحاب فیل آمده بود، بر سر آمریکایی‌ها آمد و نه تنها نتوانستند جایی را بمباران کنند بلکه توسط خداوند معدوم شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها