امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات کمبود آب، صبر و بصیرت مردم استان را ستود و از مسئولان خواست مطالبات حق آنها را به جد مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۵۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیام اول جمعه این هفته با تسلیت رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها، ایشان را الگوی بانوان و در اوج ایمان دانست و گفت: حضرت خدیجه در یک شرایطی زندگی می کرد که دوران شرک و جهل و انواع ستم ها و طغیان گری ها بود؛ اما این بانوی مکرمه در میان همان مردم طغیان گر و مشرک و ظالم و بی رحم و خون‌ریز یکپارچه ایمان بود یکپارچه محبت بود یکپارچه مهر بود و آن هم در شرایطی که یک بانوی ثروت مند بود.

سخاوت، مقاومت و ایثار از درس های زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها است

  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، درس گرفته از حضرت خدیجه را خواستِ امامین انقلاب برشمرد و با بیان اینکه شماتت و سرزنش سرزنش گران نتوانست مانع از انجام وظیفه ابراز محبت حضرت خدیجه شود، افزود: انقلابیون ممکن است امروز سرزنش بشوند و پیروان انقلاب ممکن است یک جاهایی سرزنش بشوند و مدافعین امام و شهدا ممکن است یک جاهایی بعضی ها ندانند و جاهلانه سرزنش کنند و زیر سوال ببرند و بعضی ها در اثر مشکلات و مسائلی که الان در انقلاب اسلامی وجود دارد سرزنش بکنند و بگویند چه کاری کردیم و چرا انقلاب کردیم و چرا یاری کردیم و سرزنش ها باشد اما از حضرت خدیجه باید یاد گرفت و این سرزنش ها نه تنها پشیمان نکند بلکه مقاوم تر کند.

وی، سخاوت، مقاومت و ایثار را از درس های زندگی حضرت خدیجه برشمرد و گفت: امروز سعادت در همان راهی است که حضرت خدیجه به ما یاد داد. حضرت خدیجه به حق پیوست و روی حق ایستاد و بر حق مقاومت کرد و امروز هم من و شما به حق انقلاب اسلامی پیوسته‌ایم و داریم حق را یعنی انقلاب اسلامی یاری می کنیم و باید بر این حق مقاومت کنیم و دنبال کنیم و بدانیم فوز و رستگاری ما در سایه همین ایمان و مقاومت و درس گیری ها است.

آمریکا هرجا تحقیر بشود متحیر می شود اما هرجا به او بها داده شود بر توطئه هایش می افزاید

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پیام دوم جمعه این هفته با اشاره به شکست آمریکا در طبس طی واقعه پنجم سال 1359 تصریح کرد: درواقع حمله نظامی تا دندان مسلح آمریکا برای این که به اصطلاح خودش جاسوسان را آزاد کند جاسوسانی که در تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 به اسارت در آمده بودند و این لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و مورد تایید حضرت امام قرار گرفت. این حرکت، حرکت بسیار مبارک و درستی بود که در درون انقلاب اسلامی شکل گرفت و آمریکا هم متحیر ماند.

وی، خاطرنشان کرد: آمریکا هر جا تحقیر بشود متحیر می شود و می ماند و نمی تواند تصمیم بگیرد ولی آنجایی  که به او بها داده شود آنجا نه تنها از توطئه هایش دست بر نمی دارد بلکه بر توطئه هایش می افزاید.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خسارت هایی که منفعلان در برابر دشمنان انقلاب به کشور وارد کرده اند، اظهار کرد: همیشه کسانی را داشته ایم در همه مقاطع که با انفعال با آمریکا برخورد کردند و به خودشان آسیب زدند و گاهی به ملت و انقلاب هم آسیب زدند هر چند در نهایت راه به جایی نبردند اما این منفعلین متاسفانه همیشه سد راه بودند امروز هم هستند و همین الان با  بسیاری از این منفعلین ما مواجه هستیم که مدام دل بسته اند و دنبال این هستند که یک جوری دل آمریکا را به دست بیاورند و او را سر میز مذاکره بنشانند و به اشکال مختلف برای او راه باز کنند، به جایی نمیرسند اما درس هم متاسفانه نمی گیرند.

 وی درسهای واقعه طبس را برشمرد و گفت: اولا بدانیم که انقلاب خدا دارد، انقلابیون به خدا دل ببندید به نصرت پروردگار دل ببندید امید به عنایت خدا داشته باشید تا آنجایی که شما هستید که هستید آنجا هم که در خواب باشید خدا شما را یاری می کند. آنجایی که شما احیانا نتوانید خداوند شما را کمک می کند و دشمنان شما را زمین گیر می کند که از این نمونه ها در انقلاب اسلامی کم نداشتیم. واقعه طبس یکی از این وقایع بود.

سست عنصر ها و فتنه گران بدانند راه به جایی نمی برند

امام جمعه شهرکرد در تشریح درس دوم از واقعه طبس، اظهار کرد: سست عنصرها بدانند راه به جایی نمی برند، منفعلین بدانند راه به جایی نمی برند ممکن است بروند با دشمن بنشینند و سر و سری داشتنه باشند و کاری انجام بدهند و احتمالا مشکلاتی را هم ایجاد کنند اما همان بلایی که در طبس به سرشان آمد و آبرویشان رفت و رسوا شدند در جاهای دیگر هم همین طور است در تمام فتنه ها هم همین طور بوده است، فتنه 88 همین بوده است فتنه 78 همین بوده و فتنه ها یکی پس از دیگری همین بوده و این ها خواستند ولی رسوا شدند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آینده انقلاب همین هست. فتنه گران و سست عنصرها و منفعلین بدانند و اینقدر برای مردم مشکل ایجاد نکنند. به این مردم بپیوندند و به این مردم و امت شهدا بپیوندند و راه را برای انقلاب و حرکت انقلابی مردم باز کنند که البته خود مردم هم در این مسائل نقش اساسی دارند که حواسشان را بیشتر جمع کنند و در انتخاب ها مواظب باشند، در گزینش ها مراقب باشند و درست انتخاب کنند و درست رأی بدهند و به این سست عنصرها میدان ندهند. این منفعلین که به بهانه های مختلف انفعال پیشه می کنند و راه برای دشمن باز می کنند این ها را میدان بهشان ندهند و این ها را انتخاب نکنند تا انقلاب همچنان راه خودش را پرشتاب داشته باشد.

اخلاق، ایمان و سخاوت از ارمغان های امام مجتبی علیه السلام  است

 امام جمعه شهرکرد در پیام سوم جمعه این هفته به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت باسعادت حضرت امام مجتبی علیه السلام که روز ایتام و همچنین روز تکریم خیرین است،  اخلاق، ایمان و کمک به نیازمندان و سفره باز و سخاوت را از ارمغان های این امام هُمام برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مهر و محبت ورزی به دوستان و به دست آوردن دل دشمنان جاهل با مهر و محبت را از درس های زندگی حضرت امام مجتبی علیه السلام برشمرد و گفت: امام مجتبی عمرش یکپارچه جهاد در راه خدا بود، به خلاف آنچه بعضی ها می خواهند برای خودشان یک راهی پیدا کنند و از آنچه اتفاق افتاد به نام صلح بخواهند برای خودشان سفره ای پهن کنند و دست مایه ای برای این نرمش های خودشان در برابر دشمن پیدا کنند.

چهارمحال و بختیاری بیشتر از جاهای دیگر با مشکل آب مواجه است

امام جمعه شهرکرد آخرین پیام جمعه این هفته را پیرامون مسئله آب عنوان کرد و با توجه به کمبود بارش ها و  نزولات آسمانی، با سفارش همگان بویژه علما برای ضرورت دعوت به دعای باران، اظهار کرد: چقدر مناسب است که آقایان علما به ویژه علمای گران‌قدر استان همجوار مردم را به این ضرورت دعوت کنند مخصوصاً در این ماه مبارک رمضان که ماه دعا و اجابت است، به پویش دعا دعوت کنند و همه روی بیاوریم و دعا کنیم و دست‌ها را به گدایی در محضر پروردگار بلند کنیم و در یک مواقع خاصی پویش دعا را گسترش بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: به هر حال به جهت نباریدن نزولات آسمانی همه ما با کمبود آب مواجه هستیم، استان چهارمحال و بختیاری هم به مراتب بیشتر از جاهای دیگر با مشکل آب مواجه است، مشکل آب شرب در جاهای مختلف استان مشهود و محسوس است آب کشاورزی و صنعت و امثال آن در این استان آنقدر با مشکل مواجه است که نرخ بیکاری در استان را به‌شدت افزایش داده است و ما جزء استان‌هایی هستیم که بالاترین نرخ بیکاری را در اثر همین کمبود آب در مسئله کشاورزی و صنعت و امثال این‌ها داریم.

وی تصریح کرد: مردم نجیب و خوب دو استان باهم مشکلی ندارند، استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان مردمشان نه‌تنها مشکل ندارند بلکه بسیار نسبت به یکدیگر رئوف و با محبت هستند و در کنار هم دارند زندگی می‌کنند چرا در فضاهای مجازی و چرا به وسیله بعضی از مطالبه‌گران زمینه رویارویی مردمی فراهم شود، مردم عزیز این استان همیشه مطالبات خود را از مسئولین و دستگاه‌های مسئول مطالبه کرده‌اند و تقاضاها و مطالباتی که داشتند همیشه از مسئولین مطالبه کرده‌اند و فضای نامناسب هیچ‌گاه ایجاد نکردند پس همه باید همین روش را دنبال کنند و اجازه سوءاستفاده به ضدانقلاب و منافقین و برهم زنندگان امنیت کشور داده نشود که این مهم است، مخصوصاً در این شرایطی که در آستانه انتخابات هم هستیم و کشور نیازمند امنیت است پس مردم باید از هرگونه رویارویی پرهیز کنند که الحمدالله چنین چیزی هم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ثالثاً مسئولین امر و متولیان امنیت چرا نقش خودشان را درست ایفا نمی‌کنند؟ چرا اجازه داده می‌شود با یک سری امور خلاف واقع، عواطف و احساسات مردمی تحریک شود، به هر حال یک سری مطالبات قانونی و منطقی وجود دارد مسئولین باید بی‌طرف در میدان باشند و شرایط را برای همگان ترسیم کنند و میان حرف‌ها و مطالبات قانونی و منطقی و میان مطالبات زیاده خواهانه تفکیک قائل شوند و امور را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: نباید اجازه داد شرایط بحرانی حاکم شود و مردم خوب و ارزشمند این دو استان که همیشه در اوج مهر و محبت در کنار هم بوده و هستند در فضای غبارآلود خدایی نخواسته قرار بگیرند البته مردم هر دو استان به حمدالله هوشیار و بیدار هستند و اجازه ناامنی آن هم در شرایط انتخاباتی که باید کشور در اوج امنیت باشد را نمی‌دهند اما از مسئولان واقعاً انتظار دارند در میدان باشند و امیدبخش به مردم باشند و پاسخگوی مطالبات باشند.

وی افزود: من مردم صبور استانمان را می‌شناسم و بصیرت همیشگی و تحسین برانگیزشان را می‌ستایم، این مردم بصیر واقعاً باید از آن‌ها ستایش شوند، انتظار داریم مطالبات حق آن‌ها را به جد موردتوجه قرار بدهند و اجازه داده نشود با یکسری کارها و اقدامات غیرمعقول در شرایط بحرانی قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: این مردم هیچ‌گاه زیاده‌خواه نبوده‌اند انصاف نیست مردم استان چهارمحال و بختیاری به زیاده‌خواهی متهم بشوند این‌ها هیچ‌وقت زیاده‌خواه نبودند و هیچ‌گاه مانع بهره‌مندی دیگران از آب هم نبودند و نخواهند بود اما مطالبات به حقی دارند که باید موردتوجه قرار بگیرد و البته مطابق شرایط موجود عدالت در توزیع آب صورت گیرد و مصوبات قانونی هم عملیاتی شود، این‌ها زیاده‌خواهی نیست این‌ها یکسری مطالبات درست است و مردم این استان انصافاً بر همین اصول و منطق هستند و مراقب اوضاع هستند.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله مردم دیگر استان‌ها و استان همجوارمان بیشتر مراقب باشند که از این شرایط به خوبی ان‌شاءالله عبور کنیم و البته باید مسئولین نقش خودشان را ایفا کنند و اگر مسئولین در صحنه نیایند چه‌بسا خدایی نخواسته حوادث ناخوشایندی را شاهد باشیم که نباید مسئولان اجازه بدهند.

ارسال نظرات