جلسه تودیع ومعارفه معاونت خواهران بسیج دانشجویی استان کهگیلیویه وبویراحمد در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع در شهریاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۶۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

باحکم مسئول بسیج دانشجویی استان سید مسعود پرهیزگار،کبری تراویده به عنوان مسئول جدید خواهران سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد و از زحمات سیده الهام حیدری که مسئول پیشین این جایگاه بودند تقدیر و تشکر شد. در این مراسم که به دلیل شرایط کرونایی، به صورت محدود در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی برگزار شد، سید مسعود پرهیزگار با اشاره به نقش و جایگاه زن در اسلام و ضرورت نقش آفرینی وی در جامعه گفت: سوره کوثر سوره ای است که در تفسیر آن به حوزه و جایگاه زنان در جامعه  پرداخت شده است.

سید مسعود پرهیزگار تصریح کرد: کوثر به معنای خیر کثیر است و چشمه جوشانی است که تدوام دارد واین واژه درمقابل واژه تکاثر است، که  به معنای جمعیت زیاد وخیرکم به کار رفته است.

پرهیزگار اظهار کرد: نمونه عینی بحث کوثر، در جامعه ما امام خمینی«ره» هستند که یک نفربود اماخیر کثیر و وسیعی را به جهان رساندند، خیر کثیر می تواند تنها باشد و اثر گذاری وسیعی داشته باشد.

وی افزود: در مرحله اول باید روحیه کوثر در جامعه ما پرورش داده شود و همه افراد به ویژه زنان در این مسیر گام بردارند که خواهران ظرفیت بسیاری در بسیج دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با تاکید بر اهمیت نقش زنان در جامعه گفت: بیش از ۵۰ درصد جامعه ما زنان هستند، در دانشگاه و بسیج  نیز زنان درصد بالاتری را به خود اختصاص داده اند و نقش آفرینی می کنند و حضور پررنگی دارند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز در این جایگاه تغییر در حوزه های ما تغییر در نوع نگاه است وتنها تغییر یک فرد نیست واینکه معاونت خواهران باید واحد های متفاوت داشته باشد و نگاه های متفاوت سبب ارتقاء نوع نگاه نسبت به خواهران در جامعه را به دنبال دارد.

در پایان این جلسه از زحمات چند ساله سیده الهام حیدری قدردانی و تشکر شد و این مسئولیت به کبری تراویده سپرده شد.

لازم به ذکر است، کبری تراویده دانشجوی دکتری فیزیک دانشگاه یاسوج بوده و پیش از این با بسیج دانشجویی در مسئولیت های مختلف همکاری داشته است.

ارسال نظرات