شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

مسئول واحد پژوهش و فناوری بسیج دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: این واحد علمی از مهر ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و هدف آن بهره‌گیری از استعداد دانشجویان تازه وارد است.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۶۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

به تشریح فعالیت‌های علمی این تشکل دانشجویی پرداخت و گفت: فعالیت این واحد علمی از مهر سال گذشته آغاز شده و هدف از شکل گیری آن کمک به دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، خارج کردن فعالیت‌های علمی از مقاله محوری و استفاده از استعداد دانشجویان تازه وارد و با انگیزه، بوده است.

معصومی بیان کرد: این واحد علمی برای تحقق اهداف خود اقدام به تشکیل هسته‌های تخصصی کرده تا ضمن هدفمند کردن فعالیت‌های علمی (طرح‌های تحقیقاتی و فناوری، کسب و کاری و ثبت اختراع و ...) بستری مناسب برای آموزش و یادگیری، ارتباط بین دانشجویان تازه وارد و افراد با تجربه و تشکیل تیم‌های علمی فراهم آورد.

مسئول واحد پژوهش و فناوری بسیج دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: هر هسته از اساتید و افراد توانمندی تشکیل شده که در راستای هدف هسته اقدام به تشکیل تیم‌های علمی میکنند. آموزش اصول انجام فعالیت‌های علمی نیز در هسته‌ها بر اساس نیاز هر یک از تیم‌ها ارائه میشود تا دانشجو‌ها در یک پروژه‌ی واقعی نحوه‌ی انجام کار را یاد گرفته و تجربه‌ی لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: واحد علمی احمدی روشن در آغاز فعالیت خود با توجه به اهمیت رفع مشکلات فعلی جامعه و همچنین اهمیت پیشرفت و ارتقاء علمی، در دو حیطه فعالیت خود را آغاز کرد؛ ثبت واحد علمی به عنوان نهاد ترویجی فناوری نانو و تشکیل هسته‌ای تخصصی با هدف شناسایی و برطرف کردن مسائل اثرگذار بر کاهش جمعیت و مشکلات حوزه‌ی ناباروری در کشور و به ویژه در شهر همدان که در هر دو حیطه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است از جمله کسب رتبه اول در رویداد پیشگام توسط این هسته صورت گرفت.

معصومی گفت: در حال حاضر در مجموعه واحد علمی، هسته‌ی تخصصی کاربرد فناوری نانو در سلامت و درمان نیز تشکیل شده و چند پروژه در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه هسته‌های سلامت دیجیتال و دندانپزشکی پیشگیرانه در حال راه اندازی و عضوگیری هستند، گفت: به زودی برای تشکیل هسته مطالعات اپیدمیولوژیک استانی و طب سنتی و ایرانی نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.


مسئول واحد پژوهش و فناوری بسیج دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: مفتخریم که در مجموعه احمدی روشن دوستان زیادی نیز از دانشگاه‌هایی غیر از علوم پزشکی همدان داریم که با ما همکاری میکنند. در این خصوص از همه‌ی افراد علاقه‌مند به همکاری با مجموعه دعوت میکنیم از طریق آدرس کانال تلگرامی واحد علمی احمدی روشن @Daneshju_bash با ما در ارتباط باشند و به امیدواریم در راستای تحقق اهداف هسته‌های تخصصی مجموعه گام‌های موثری با کمک هم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی چشم انداز واحد علمی احمدی روشن فراهم کردن بستری مناسب جهت تشکیل تیم‌های پژوهشی و فناور برای پیشبرد پروژه‌های مختلف در هسته‌های تخصصی و همچنین کارآفرینی از طریق راه اندازی استارتاپ‌های سلامت در این هسته‌ها می‌باشد.

ارسال نظرات