خبرهای داغ:
تبریز- کتاب «از جهاد تا معراج» مجموعه مقالات همایش علمی شهدای 27 دی ماه 1365 را در برمی‌گیرد که به همت سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی تالیف شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۳۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «از جهاد تا معراج» مجموعه مقالات همایش علمی شهدای 27 دی 1365 را در برمی‌گیرد که به همت سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی تالیف شده است.

این کتاب 230 صفحه‌ای به اهتمام جهاد دانشگاهی استان و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی به شمارگان یک هزار جلد توسط انتشارات «جهاد دانشگاهی» در زمستان 1398 به چاپ رسیده است.

در قسمتی از متن این کتاب آمده است:

«شهادت بدین معنا است که یک انسان بهترین و محبوب‌ترین سرمایه دنیوی خویش را نثار آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن به سود بشریت است و این یکی از زیباترین ارزش‌های انسانی است و آنگاه که آرمان مطلوب او الهی و آرزوی همه پیامبران خدا است.

این ارزش، در صدر همه نیکی‌های بشری قرار می‌گیرد و در هیچ ترازوی مادی نمی‌گنجد. پذیرش این تفکر همان عامل خیره‌کننده‌ای است که به مجاهدان راه حقیقت، نیرویی برای باطل ساختن همه محاسبات جبهه خصم می‌بخشد و چنان که به تجربه دانسته شده است، دشمن حقیقت را دچار بن‌بست و عجز و حیرت می‌سازد.

هنگامی که بنام دانشجوی شهید می‌رسیم، این یقین در ما پدید می‌آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خود آگاهی و با اراده روشن‌بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می‌کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده‌اند ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت می‌تواند راه خویش را با آنان بیابد.

امروز دشمنان کمین گرفته نظام اسلامی ما با شیوه‌های گوناگون برآنند که رونق جهاد و شهادت را در چشم مردم ما بخصوص جوانان و به ویژه دانشجویان بشکنند و این برای کسانی که عادت کرده‌اند با رحت‌طلبی و تغذیه از ذخیره شرف و شجاعت و غیرت مجاهدان سرافراز، زندگی را بگذرانند بسی مطبوع و دلنشین است، پس آنان نیز دانسته یا ندانسته به این خط مشی خصمانه کمک می‌کنند.

توصیه اینجانب به شما دانشجویان عزیز و همه جوانان عزیز این کشور آن است که این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهید و آن را بزرگ بشمارید. شهیدان سرافراز خود را تجلیل و تقدیس کنید، آخرین وصایای آنان را که غالبا رشحاتی از فیض و هدایت الهی است با چشم تدبر بخوانید. ابزار قدرت خود را از دست ندهید آن را بکار بیاندازید و به کمک و حمایت الهی امیدوار باشید.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها