خبرهای داغ:

تایید غرق شدن زیردریایی گمشده اندونزی/ سرنوشت 53 خدمه نامشخص است

رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی از کشف زیردریایی گمشده این کشور در آب‌های نزدیک بالی در عمق 850 متری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروی دریایی اندونزی بعد از کشف بقایای زیردریایی گم شده این کشور نزدیک محلی که آخرین بار در آنجا ردیابی شده بود، رسماً زیردریایی «کِی‌آرآی نانگالا ۴۰۲» را غرق شده اعلام کرد. 

به گزارش «اسپوتنیک»، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی از کشف زیردریایی مذکور در آب‌های نزدیک جزیره «بالی» در عمق ۸۵۰ متری خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت در بررسی انجام شده زیردریایی در عمق ۸۵۰ متری شناسایی شده که بسیار فراتر از حد مقاومت آن است. طراحی این زیردریایی به شکلی است که تا عمق ۵۰۰ متر مقاوم است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروی دریایی اندونزی، مقامات در حال تلاش برای انجام عملیات نجات به منظور تخلیه اعضای بازمانده از خدمه این زیردریایی هستند.

طبق این گزارش، این زیردریایی ساخت آلمان ۵۳ سرنشین دارد که از روز چهارشنبه که ارتباط آن با ارتش قطع شد، سرنوشت این افراد نامشخص بوده است. چند کشتی نظامی متعلق به این کشور در روزهای گذشته در جستجوی آن بودند و در عین حال جاکارتا از سنگاپور و استرالیا هم برای یافتن این زیردریایی و خدمه آن کمک خواسته بود.

بر اساس گزارش‌ها، برآورد می‌شود ذخیره اکسیژن این زیردریایی امروز صبح تمام شده باشد و به همین دلیل امید برای نجات این ۵۳ نفر با توجه به این مسئله کم رنگ شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها