خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

با برگزار کنندگان مراسمات و دورهمی ها، با حکم قضایی برخورد می شود

جمالی پور گفت: در وضعیت قرمز کرونایی برگزاری دورهمی ها و مراسماتی همچون عروسی، مغایر دستورالعمل های ستاد کروناست وفرمانداران با حکم دادستانی در تمام شهرستان های استان، با هنجارشکنان برخورد قضایی کنند.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۷۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در محوطه استانداری و با حضور مدیران و مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: با همکاری همه نهادها و دستگاهها، نیروهای مسلح به ویژه سپاه استان، اقدامات بسیار موثری در راستای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی گفت: این ویروس مهلک، نامرئی و با قدرت ابتلای بالاست و فقط در سایه همراهی و همکاری می توان بر آن غلبه کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: بخش بزرگی از پیشگیری ها مربوط به رفتار مردم در جامعه است. ما هیچ وقت علاقمند به تعطیلی مشاغل نبودیم چرا که معتقدیم اگر مردم همکاری کنند مشاغل نمی تواند مهمترین عامل آلودگی باشند و فقط زمانی محدودیت ها برای مشاغل ایجاد می شود که مردم در اجرای دستورالعمل ها، رعایت کننده خوبی نباشند.

جمالی پور عنوان کرد: ما حاضریم برای کسانی که همکاری مناسب دارند، مشوق هایی در نظر بگیریم. اما رعایت نکردن دستورالعمل ها در واقع خودکشی دسته جمعی است چرا که فردی که اصول بهداشتی و محدودیت ها را رعایت نمی کند در واقع کاری جز آسیب رساندن به خانواده و اطرافیانش انجام نمی دهد.

وی افزود: آمار فوتی ها در رنج های سنی مختلف بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است. لذا از اصحاب رسانه می خواهیم که بر موضوع پیشگیری از بیماری متمرکز شوند و با اطلاع رسانی دقیق و ایجاد محتوای مناسب از مردم بخواهند که این زنجیره را قطع کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه ضمن تقدیر از کسبه و بازاریان تصریح کرد: از اصناف و کسبه می خواهیم که این هفته را نیز محدودیت ها را رعایت کنند و از دادستان قزوین می خواهیم که با اصناف قانون شکن به عنوان مجرم برخورد نماید.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در شرایط سخت و وضعیت قرمز کرونایی استان برگزاری دورهمی ها و مراسماتی همچون عروسی یک اشتباه خطرناک و مغایر دستورالعمل های ستاد کروناست اضافه کرد: فرمانداران با حکم دادستانی در تمام شهرستان های استان، مراسم عروسی را تعطیل و با هنجارشکنان برخورد قضایی شود.

جمالی پور ضمن تقدیر از ائمه جماعات استان در همراهی با ستاد پیشگیری از کرونا استان ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ائمه جمعه، نظارت بیشتری بر فعالیت مساجد داشته باشد و همه مساجد موظف به رعایت دستورالعمل های ستاد پیشگیری از کرونا می باشند.

وی در پایان گفت: اگر کارمندی که مبتلا به بیماری کرونا بوده و ملزم به حفظ قرنطینه می باشد چنانچه نقض قانون کند، از مرکز استان تعدیل می شود.

 در ادامه جلسه منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری از کرونا و معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه محدودیت های کرونایی از ابتدای شیوع کرونا گریبانگیر تمام اقشار جامعه شده بیان کرد: همه فشار ما به بازار نیست بلکه ۱۴ ماه است دانشگاه ها و مدارس، مساجد، نماز جمعه تعطیل است و ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند و اینها همه به دلیل شیوع کروناست.

وی گفت: بیشترین تاثیرات از طریق بازار است چرا که بازار محل تجمع و رفت و آمد است و قطعا کمک بازار موجب کاهش آمار ابتلا به کرونا می شود. لذا تصمیمات این حوزه باید کارشناسی و دقیق باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: قرنطینه شخصی که پاسخ تست پی مثبت است چه با علایم و چه بدون علایم الزامیست و باید ۱۴ روز در قرنطینه به سربرد.

حبیبی عنوان کرد: متاسفانه در هفته گذشته براساس آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۳۶ نفر مبتلا به کرونا نقض قرنطینه کردند که قطعا با این ناقضان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: پارکها و بوستان ها از طریق شهرداری و فرمانداران شهرستان ها باید کنترل شوند. از شهرداری ها گله مندیم چرا که نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل تعطیلی پارکها و بوستان ها نداشته و این فضاها، شبها و بعداز ظهرها مملو از جمعیت است.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین بیان کرد: یکی از کانون های آلودگی فروشگاه های زنجیره ای هستند لذا فقط می توانند مواد غذایی و کالاهای اساسی را بفروشند در غیر اینصورت تعطیل می شوند.

حبیبی گفت:متاسفانه آرامستان ها بسیار پرتجمع است لذا لازم است آرامستان ها با جدیت بیشتری رصد شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها