همزمان با شب وفات ام المؤمنین اربعین شهید در غربت برگزار شد؛
بعد از تدبیر چندباره مسئولان شهری پاکدشت برای برگزاری مراسم اربعین شهید مدافع حرم، سرانجام اعلام شد که مراسم چهلم این شهید برگزار نشود.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۹۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج، پیکر شهید محمد رضا امیری آخرین شهيد مدافع حرم تشییع شده در پاکدشت پس از 6سال چشم انتظاری خانواده اش، سرانجام در روز 22 اسفند سال گذشته در پاكدشت تشييع و در گلزار شهدای امامزاده حمزه رضا(ع) خاتون آباد پاكدشت به خاک سپرده شد.

شهيد محمد رضا امیری 31 ساله، مجرد و اهل افغانستان است كه در محله مامازن شهرستان پاکدشت زندگي مي كرد، او به درخواست خودش و از لشكر پرافتخار فاطميون به خط مقدم دفاع از مقدسات اسلامی به ویژه حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوريه اعزام شد.

وي که در روز عاشورا برای شرکت در یکی از عملیات ها در استان حلب حضور یافت، بعد از خنثي کردن اهداف تکفیری ها سرانجام در اربعین حسینی سال 93 زمانی که پدر و مادرش زائر مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا بودند به مقام والای شهادت نائل شد.

 روز دوم اردیبهشت ماه سال 1400 روز اربعین این شهید بزرگوار بود، بعد از تدبیر چندباره مسئولان شهری برای برگزاری مراسم اربعین این شهید، سرانجام به بهانه شیوع ویروس کرونا اعلام می شود که مراسم چهلم برای این شهید برگزار نشود و مراسم فقط با با حضور تعداد اندک خانواده این شهید و به طور غیر رسمی برگزار شود، این در حالی است که همزمان با این مراسم در نقاط دیگر شهر از مراسم ختم گرفته تا جلسات انتخاباتی بدون هیچ گونه مزاحمتی در حال برگزاری بود.

در مظلومیت شهدای مدافع حرم همین بس که مقام معظم رهبری در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم فرمودند: "اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، این یک امتیاز بزرگی است و نزد خدای متعال فراموش نمی‌شود" البته باید این امتیاز را به شهدای مدافع حرم فاطمیون هم اضافه کرد که اینها علاوه بر شهادت در غربت، در غربت هم زندگی می کردند.

اینکه مراسم شهدای فاطمیون به بهانه شیوع بیماری لغو می شود و در عین حال در جای جای دیگر شهر مراسم  گوناگون با حضور خود مسئولین برگزار می شود جای تأمل دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی  در ماه رمضان گذشته در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان داشتند: "معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در زمینه(بیماری کوید19) وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند.

البته به همت گروه جهادی صاحب الزمان(عج) پاکدشت برنامه مختصری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور تعدادی از شیفتگان شهادت و ولایت در فضای باز برگزار شد.

این هم نمونه دیگری از مظلومیت شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای لشکر فاطمیون است، از همین رو، مقام معظم رهبری در دیدار شاعران در سال 98 بر پرداختن به شهدای مظلوم فاطمیون تأکید داشتند.

گفتني است لشکر فاطمیون گروهی متشکل از مهاجرین افغانستانی است که رزمندگانش از چند سال پیش تاکنون با تروریست های تکفیری در مناطق مختلف سوریه می جنگند.

شایان ذکر است شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به بیش از 75نفر می رسد كه از اين حيث در بين ديگر شهرستان ها پيشتاز است.

/انتهای پیام

ارسال نظرات