استاندار یزد :

تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان مستلزم تغییرنگاه در سطح ملی است

استاندار یزد حرکت در مسیر توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان در استان یزد در گرو تغییر نگاه در سطح ملی است.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۳۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزار یبسیج از یزد، " محمدعلی طالبی "استاندار یزد با بیان این‌که با توجه به وجود زیرساخت‌های استان در حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: در زمینه دانش‌بنیان با وجود نیروی کار تحصیلکرده در استان همچنین فناوری ارتباطات و اطلاعات و بازار مناسبی که برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد به عنوان یک اولویت جدی مطرح و دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در زمینه گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان نیز موفق بودیم و نخبگان استان هم در این زمینه به عنوان اولویت استان نگاه می‌کنند افزود: در توسعه زیرساخت‌های فعالیت دانش‌بنیان هم تقویت پارک علم و فناوری، اجرای طرح جامع و ایجاد کارخانه نوآوری و مراکز مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال پیگیری برای ایجاد بستر‌های لازم فعالیت‌های دانش‌بنیان هستیم.

استاندار یزد با اشاره به ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با جامعه و بخش خصوصی نیز عنوان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی در این خصوص شکل گرفته و آنچه که نیازمند توجه بهتر و جدی‌تر هست، تغییر نگاه در سطح ملی است که اگر این اتفاق نیز رخ دهد قطعا پشتیبانی ملی در حوزه دانش‌بنیان را خواهیم داشت که با این رویکرد، یزد به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در این راستا با حضور نمایندگان استان در مجلس جلسه‌ای با رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ضمن ارائه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه به نتایج خوبی رسیدیم افزود: فرصت بسیار خوبی برای حرکت منسجم‌تر استان در این مسیر، استفاده از ظرفیت نامگذاری سال جدید به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی" با محوریت اقتصاد دانش بنیان در استان و انجام کار‌های بزرگ در این حوزه است.

طالبی اضافه کرد: در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و جریان اقتصاد دانش بنیان استان را با تعامل بیشتر از میان برداریم تا شاهد حرکت بهتر آن‌ها در مسیر توسعه‌ای خود باشیم.

وی با تاکید بر تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط استان برای حل مسائل حوزه دانش‌بنیان عنوان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان در هر جایی که نیاز باشد با جدیت موضوعات را دنبال می‌کنیم و اگر بنا به ضرورت در موضوعی نیاز به هماهنگی‌های کشوری باشد اقدام خواهد شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان با قدرت بیشتر در فرایند توسعه استان نقش آفرینی کنند.

طالبی با اشاره به این‌که شرکت‌های دانش بنیان به خاطر ظرفیت‌های مناسبی که در استان وجود دارد موجب رونق تولید و اشتغال پایدار می‌شوند خاطرنشان کرد: با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، تحقق شعار سال را نیز همراه با تحقق اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار