خبرهای داغ:

ارتقاء سلامت ۱۰۱۲ نفر از مادران باردار و شیرده و رفع سوءتغذیه کودکان استان سمنان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: باهدف ارتقاء سلامت مادران باردار و شیرده و کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال، هرماه این افراد از سبد کالا تغذیه‌ای ۱۲ میلیون ریالی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۳۶۵۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ارتقاء سلامت ۱۰۱۲ نفر از مادران باردار و شیرده و رفع سوءتغذیه کودکان استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیده فاطمه تقوی، اظهار کرد: هدف از ارائه این خدمت، ارتقاء وضعیت تغذیه مادران تحت حمایت بوده و رویکرد اصلی این نهاد، آموزش شیوه‌های ارتقاء کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوءتغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سمنان ادامه داد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.
تقوی خاطرنشان کرد: ۴۱۲ نفر از مادران باردار و شیرده و ۶۰۰ نفر از کودکان سوءتغذیه در این طرح تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند.
وی درباره اجرای طرح هم‌سفره با رویکرد تلاش در جهت رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مطرح کرد: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند، اجراشده است.
تقوی با اشاره به اجرای طرح هم‌سفره توسط کمیته امداد افزود: نیکوکاران و خیران می‌توانند با انتخاب سبد غذایی هر کودک در راستای کاهش و رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند، افزود: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی-حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است.
تقوی رفع سو تغذیه در سراسر کشور را مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: بخشی از کمک‌های مردمی و خیران در راستای تأمین هزینه‌های این امر مهم مصرف می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار