تأکید آیت‌الله فلاحتی بر تخصیص اعتبار سالیانه جهت بتونی کردن کانال‌های آبیاری

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم اختصاص منابع مالی به بتونی کردن کانال‌ آبیاری گفت: اقدام علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب، موجب می‌شود تا کشاورز نیز بتواند بدون دغدغه کم‌آبی به کشت محصول بپردازد.
کد خبر: ۹۳۳۶۶۳۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت آب استان اظهار کرد: مدیریت آب، یکی از حساس‌ترین مدیریت‌ها است و باید با مدیریت در نحوه توزیع، استفاده و جلوگیری از هد رفت این منابع مهم و حیاتی از سوی کشاورزان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم سالی زراعی بدون تنش آبی را پیش رو داشته باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه کشاورزی در استان بر پایه برنج و تک‌محصولی است، افزود: باید با حمایت هر چه بیشتر از کشاورزان و مدیریت درست و نظارت دقیق، بتوانیم آب زراعی را به دست شالی‌کاران بالادست و پایین‌دست فراهم کنیم و همه از این نعمت الهی برای کشت محصول خود بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای بهینه‌سازی و جلوگیری از هدر رفت آب فراهم شود، گفت: باید سالانه بخشی از اعتبارات این شرکت برای بتونی کردن کانال‌های آبیاری تخصیص یابد تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، کشاورز نیز بتواند بدون دغدغه کم‌آبی به کشت محصول بپردازد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید برای لایروبی انهار و کانال‌ها از ظرفیت دهیاران و شورای روستا قبل از شروع سال زراعی استفاده شود، تصریح کرد: مدیران ذی‌ربط باید علاوه بر آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان، از میزان آب و نحوه توزیع آن، با سعه‌صدر در کنار شالی‌کاران باشند و با مدیریت و نظارت دقیق، آب را به دست همه کشاورزان برسانند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان تأکید کرد و گفت: شالی‌کاران باید با توجه به تقویم زراعی، شروع به کشت و کار کنند و همچنین باید با بهره‌گیری درست از منابع آبی از هدر رفت آن جلوگیری کنند تا با همکاری یکدیگر آب به همه اراضی کشاورزی بالادست و پایین‌دست برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات