مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله:

آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای کمک به واکسیناسیون عمومی

«محمد دوست» گفت: در استان مرکزی طی روزهای آینده واکسیناسیون عمومی مردم آغاز خواهد شد که روز سه شنبه افراد بالای ۸۵ سال واکسینه می شوند و بسیج جامعه پزشکی در کنار دانشگاه به واکسیناسیون عمومی کمک خواهد کرد
کد خبر: ۹۳۳۶۷۱۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «سعید محمد دوست» مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) استان مرکزی اظهار کرد: از زمان شیوع  بیماری کرونا بسیج و سپاه با همه توان برای مقابله با بیماری وکاهش آسیب های ناشی از آن وارد میدان شدند که بسیج جامعه پزشکی باتوجه به رسالت های خود در کنار سایر اقشار اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: اوج اقدامات بسیج در مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی اتفاق افتاد که این طرح دستاوردهای بسیار زیادی برای مردم و سیستم بهداشت و درمان داشت که مهمترین آن ایجاد زیر ساخت های مناسب وطنین انداز کردن روحیه جهادی و ایثارگرانه برای مقابله با بیماری در بین اقشار جامعه بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله گفت: باتوجه به شیوع خطرناک موج چهارم ادامه طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۴ هزار و ۲۴ تیم هم اکنون در سطح استان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۶۰ تیم نظارتی، ۴۰۶ تیم رهگیری هستند.

وی ادامه داد: بیماریابی و رصد برای انجام اقدامات مراقبی و حمایتی از مهمترین اقدام در طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان در کنار کادر مرکز بهداشت اقدامات لازم را انجام می دهند و در این مرحله علاوه بر اینکه وضعیت سلامت سایر اعضاء بررسی می شود وضعیت اقتصادی خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد تا نسبت به رفع آنها اقدام حمایتی سریع صورت گیرد.

محمد دوست اضافه کرد: نظارت یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان با کمک سایر اقشار به شکل محله ای نظارت بر اصناف محلات را انجام می دهند و در این قالب علاوه بر انجام توصیه ها و دستورالعمل ها آموزش های لازم برای اجرای دقیق پروتکل ها به آنها ارائه می شود که سایر اقشار بسیج در این مرحله نقش آفرینی میکنند.

وی بیان کرد: رصد خانه به خانه که برای اجرای آن سفیران سلامت در نظر گرفته شده از دیگر ابعاد طرح شهید سلیمانی است که در هر محله رابطین سلامت نیز مشخص شده اند و به شکل خانه ای و محله ای و در نهایت منطقه ای کار رصد را انجام می دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله گفت: حمایت و پشتیبانی یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که سپاه و بسیج با در نظر گرفتن عناوین خدمتی مسئله حمایت را به شکل فراگیر و محله ای انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در گام جدید مقابله با کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون هم به فعالیت های بسیج جامعه پزشکی اضافه شده که جلسات هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی برای نحوه و چگونگی کمک در حال انجام است،گفت: در استان مرکزی طی روزهای آینده واکسیناسیون عمومی مردم آغاز خواهد شد که روز سه شنبه افراد بالای ۸۵ سال واکسینه می شوند و بسیج جامعه پزشکی در کنار دانشگاه به واکسیناسیون عمومی کمک خواهد کرد و در میدان خدمت رسانی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار