گروه جهادی شهید برونسی یکی از گروه‌های جهادی تخصصی در خراسان جنوبی است که علاوه بر اینکه در طول سال آخر هر هفته به کار گچ کاری مساجد و حسنیه‌ها می‌پردازد در ماه رمضان هم خدمتش را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۱۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، شیفته خدمت که باشی روز و شب، تابستان و زمستان، بهار و پاییز، برایت فرقی ندارد. شور جهادی که در سرت باشد حاضری آخر هفته که همه مردم دوست دارند در کنار اعضای خانواده باشند و تفریح کنند اما تو قید تفریحات را بزنی و دل بدهی به کار خدمت و جهادی که آن را انتخاب کرده ای، عاشق خدا و خدمت به مردم که باشی در ماه مبارک رمضان هم پا در عرصه خدمت رسانی می‌گذاری و از افطار تا سحر را مشغول به کار می‌شوی.

آری اینجا حکایت خدمت به وقت رمضان است، حکایت گروه جهادی شهید برونسی که در طول سال آخر هر هفته پا در رکاب خدمت می‌گذارند کمر همت می‌بندند تا با هنر سر انگشتان خود مساجد، حسنیه‌ها و خانه‌های محرومان را گچ کاری کنند.

حال این گروه جهادی در ماه مبارک رمضان هم از افطار تا نزدیک سحر باز هم لباس جهاد بر تن کرده اند و سخت مشغول کار هستند.

پیر و جوان هم ندارند از هر سنی در بین شان می‌توانی پیدا کنی، اینجا همه یکدل هستند و هدفشان خدمت و به کار بردن حرفه ای که یاد دارند است اینجا حس خوب همکاری همدلی مشارکت موج می‌زند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از گروه‌های جهادی شهید برونسی که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همراه بود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی تخصصی است، گروه‌های جهادی که فعالیت آنها در بخش‌های مختلف شکل گرفته است و یکی از گروه‌های جهادی تخصصی که چند سالی است که در استان شکل گرفته اند و خدمت رسانی می‌کنند گروه جهادی شهید برونسی است.

مهدی هنری با بیان این‌که گروه جهادی شهید برونسی در حوزه تخصصی گچ کاری فعالیت می‌کنند افزود: این گروه در طول سال آخر هر هفته به طور منظم کار گچ کاری مساجد، حسنیه‌ها و خانه‌های محرومان را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان هم گروه جهادی شهید برونسی از افطار تا نزدیک سحر به گچ کاری مساجد، حسینه ها و خانه های محرومان می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این گروه جهادی سال گذشته با تلاش و پشتکاری که در امر خدمت رسانی داشت توانستند 19 هزار متر مربع را گچ کاری کنند که از این میزان 17 هزار متر مربع مساجد و حسینه بود و مابقی منازل محرومان که از قبل شناسایی شده بودند.

هنری با بیان اینکه کار اجرایی هم با کمک گروه جهادی و مجموعه سپاه و بسیج انجام می‌شود ادامه داد: مصالح مورد نیاز هم با کمک خیرین، سپاه و بسیج و با محوریت مساجد انجام می‌شود و این گروه جهادی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی در اواخر هفته در طول هفته هم به انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما در بسیج سازندگی استان استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی است، افزود: اخیرا گروه جهادی تخصصی کاشی کار، جوشکار و گازکش ساختمان هم راه اندازی شده است.

هنری از فعالیت 700 گروه جهادی در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: هماهنگی خوبی بین گروه‌‌های جهادی وجود دارد و تلاش می‌شود امسال بتوانیم 10 درصد از گروه‌های جهادی را در رشته‌های مختلف تخصصی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی‌های مختلفی که داریم تجهیز گروه‌های جهادی در برنامه است تا با ظرفیت بیشتر از خدمات بهتر  در استان فعالیت کنند و این گروه جهادی در سال گذشته 43 اردو را برگزار کردند.

ارسال نظرات