کارشناس امور سیاسی مطرح کرد:

بازوی توانمندی برای افزایش توان سیاسی کشور در برابر دشمنان است

مجتبی قزاق گفت: با توجه به اهمیت تاثیرگذاری در سطح جامعه، مردم با حضور خود در انتخابات باعث شکست توطئه‌های دشمنان، متجاوزان و کسانی که چشم طمع به انقلاب اسلامی دوخته اند، می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۹۲
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

مجتبی قزاق در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان  با اشاره به حضور حداکثری مردم، اقشار و جامعه برای شرکت در انتخابات به عنوان یک مسئله مهم سیاسی در کشور و دنیا بیان کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و تحقق اولین مردم سالاری دینی در منطقه خاورمیانه و بلکه جهان «مردم» به عنوان صاحبان نظام بر اساس آموزه‌های اسلامی، کلیدی‌ترین نقش را در نحوه اداره امور کشور و تعیین حاکمان و نمایندگان خویش دارا شدند.

وی افزود: برگزاری انتخابات‌های متعدد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون، درراستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین کننده مردمی ارزیابی می‌شود و این حضور آن‌ها بازوی توانمندی برای افزایش توان سیاسی کشور در برابر دشمنان است.

وی اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، را باعث تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عرصه تجلی مردم سالاری دینی عنوان و تصریح کرد: این اقدام باعث ناامید کردن بیشتر دشمنان این نظام و انقلاب خواهد شد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مردم در هر حکومتی با حضور در انتخابات و مشارکت در تصمیم گیری‌های سیاسی، خود را به عنوان طرفدار حکومت قلمداد می‌کنند و این موضوع در کشور ایران هم تصدیق می‌شود.

قزاق اذعان کرد: مهمترین نکته که باید به آن توجه داشت اینکه مردم حضور خود در انتخابات را بی تاثیر نشمارند چراکه به طور قطع، حضور مردم تاثیرگذار است و سرنوشت ملت با انتخاب مردم شکل می‌گیرد و تاکنون شاهد حصور مردم در در طول این انقلاب همواره در تمامی انتخابات و مواقع حساس نظام اسلامی حضور داشته اند و به طور قطع در این انتخابات هم با تمام وجود حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است اذعان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی کارآمدی نظام را افزایش خواهد داد واین حضور می‌تواند روح و نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان و بدخواهان این ملت بکشد.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات تمامی برنامه‌های مخرب دشمن علیه انقلاب را خنثی می‌کند اظهار کرد: یکى از جاهائى که مردم می­توانند حضورشان را نشان بدهند و با اقدام خود بر دهان دشمن بکوبند همین انتخابات است.

این کارشناس گفت: دشمنان از مدتى قبل شروع کرده‌اند؛ که شاید کارى کنند که در این انتخابات، حضور مردم کمرنگ شود، بی شک هم شنیده اید و هم دیده اید در مطبوعات و در رسانه‌ها، دشمنان همه تلاششان این است که کارى کنند که مردم در این انتخابات شرکت نکنند.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم انتخابات پرشور ((مردم باید بدانند که انتخابات هم حق و هم تکلیف است، مردم هم باید در انتخابات شرکت کنند و هم باید بدانند که به چه کسی رای می‌دهند؛ در روز جزا از همه ما می‌پرسند که چرا شرکت نکردید و یا به چه کسی رای دادید؟ بنابراین باید حجت شرعی برای همه تعیین شود.

قزاق با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و الگو پذیری بسیاری از ملت‌ها در خاورمیانه تصریح کرد: جهان اسلام در طی قرون گذشته شاهد ظهور جریانات مختلف فکری و سیاسی زیادی بوده که عمدتا در پاسخ به اوضاع بحرانی جهان اسلام شکل گرفتند.

وی ادامه داد: بدان خاطر که پس از گسترش نفوذ غرب بر جوامع اسلامی، یک نوع آگاهی در میان مسلمانان برای کسب استقلال از غرب شکل گرفت که اندیشمندان برای حفظ هویت اسلامی، در صدد بازگشت به اسلام برای رهایی از این وضع برآمدند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ایده اسلام سیاسی، به تدریج این ایده بدلیل افکار آرمانگرایانه و طرح ارزش‌های جدید در عرصه بین الملل، در تقابل با غرب و شرق قرار گرفته و منافع غالب کشور‌ها را نیز به خطر انداخت.

کارشناس امور سیاسی یادآور شد: علی رغم فشار‌های شدید قدرت‌های بین الملل و سایر دولت‌ها در مقابله با این انقلاب، اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، توانست با تکیه بر تفکر اسلام سیاسی، نقش اسلام و مسلمانان را در عرصه‌های مختلف برجسته ساخته و عنصر هویت اسلامی را به عنوان واقعیتی پذیرفته شده در برابر هویت جهان شمول غرب قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم با توجه به مشکلاتی هم که وجود دارد و تبلیغات منفی دشمن علیه نظام خنثی خواهد شد اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بر روی انتخابات امسال متمرکز شده اند و با تحریم‌های گسترده‌تر و نشر تبلیغات وسیع برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، فعال شده اند و کارگزاران نظام مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که اجرای قانون انتخابات و امنیت آن از اهم این وظایف است.

وی گفت: عدم مشارکت مردم در انتخابات به طور قطع در امنیت کشور تاثیر بسزایی دارد و در مقابل نیز حضور و حمایت مردم موجبات افزایش اقتدار و امنیت کشور را فراهم می‌کند.

استاد دانشگاه چابهار با اشاره به اینکه نباید دست روی دست بگذاریم که دشمنان با تبلیغات منفی به اهداف خود برسند خاطرنشان کرد: نباید با انتشار اخبار منفی و ناامید کننده، جامعه را مایوس کنیم چراکه دستاورد‌های نظام بسیار است و بی شک انعکاس آن‌ها موجبات غرور و افتخار مردم را بیش از پیش فراهم می‌کند.
ارسال نظرات