خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان قزوین
حبیبی گفت: برای ثبت نام تزریق واکسن هیچ مرکز و یا سامانه ای وجود ندارد و اسامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در سامانه ثبت می شود.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۹۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان قزوین در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا استان بیان کرد: محدودیت ها و همکاری های مردم و اقدامات انجام شده بر اساس گزارشات موجود نتیجه داده و نشان داده هر میزان که دستورالعمل ها بیشتر رعایت شود در مهار بیماری موثر می باشد.

وی گفت: تزریق واکسن در مهار بیماری کرونا قطعا موثر خواهد بود و می تواند به کمک ما بیاید اما کماکان توصیه متخصصین و سازمان بهداشت جهانی رعایت دستورالعمل ها در کنار واکسن است. لذا شرایط استان در وضعیت نارنجی و قرمز بوده و از روز گذشته شهرستان های البرز و آوج نارنجی شده و شهرستان های قزوین و تاکستان همچنان نیاز به مراقبت های بیشتر و جدی تر داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: در خصوص مساجد، برخی شهرستان ها رفتارهای مختلفی داشتند لذا در نشستی با حضور امام جمعه و متولیان امر در خصوص چگونگی اجرای شب های احیا و چگونگی مدیریت برنامه های مساجد در ماه رمضان مصوب شد که شب‌های احیا در فضای باز و با رعایت فاصله یک و نیم متر با سقف زمان دو ساعت بلامانع است.

حبیبی عنوان کرد: همچنین نماز جماعت در فضای باز و حیاط مساجد با زمان نیم ساعت و فاصله یک و نیم متر برگزار شود. ائمه جمعه و جماعت مداحان و هیات های مذهبی پرچمدار رعایت دستورالعمل بودند و قطعا اینبار نیز بعنوان الگو این روند را ادامه خواهند داد

وی افزود: بحث پارک ها و بوستان ها بسیار مهم است لذا با توجه به اینکه ۴۲۰ روز از شیوع کرونا گذشته و مردم در محدودیت بسر می برند، اما چاره ای جز رعایت وجود ندارد و کانون شیوع این بیماری تجمعات است لذا هم مردم و هم مجموعه مدیریت شهری ممنوعیت ورود به پارک ها را با جدیت پیگیری شود.

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: در بحث اهداکنندگان خون که از طرح تردد شبانه مستثنی هستند و سازمان انتقال خون قزوین اسامی اهدا کنندگان را در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دهد تا جریمه این افراد رفع شود.

حبیبی اضافه کرد: چیزی که در مواجهه با کرونا برای ما مهم است تجمعات و رفتارهای چهره به چهره می باشد و راه اندازی سامانه مکاتبات طی هفته آینده قطعا تاثیر مهمی در کاهش ابتلا خواهد داشت.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین یادآور شد: کپسول های اکسیژن یک ضرورت برای درمان بیماران کرونایی است و سازمان صمت، شرکت شهرک ها، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی قزوین که پیش از این برای تهیه کپسول ها همکاری خوبی داشتند، نیاز است به دلیل اجرای طرح مراقبت در منزل و لزوم وجود کپسول اکسیژن، باز هم این همکاری ادامه داشته باشد.

حبیبی افزود: کمیته واکسیناسیون شتاب خوبی گرفته از ابتدای کرونا تا کنون ۱۵۳۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که بیش از ۷۵ درصد بالای ۶۰ سال بوده اند و لذا با هدف گذاری لازم، افراد بالای ۶۰ سال در اولویت دریافت واکسن هستند. اما برای ثبت نام تزریق واکسن هیچ مرکز و یا سامانه ای وجود ندارد و اسامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در سامانه ثبت می شود.

وی گفت: در خصوص بازار و مشاغل گروه ۴،۳،۲، شهرستان های البرز و آوج می توانند فعال باشند اما در سایر شهرستان‌ها هنوز محدودیت ها وجود دارد. هر زمان نیاز به همکاری بوده بازار و کسبه بیش از ۹۰ درصد و گاها خودجوش نقش آفرین بودند اما بیشترین نقش را در کاهش بیماری، فعالیت کسبه و بازار دارد. چرا که بازار، نبض تجمع است. لذا امیدواریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها