رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی فعالیت دارند از فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در حوزه مقابله با کرونا و کمک‌های مومنانه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۷۳۸۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، امید محترمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات قرارگاه کمک مومنانه در طول سال قبل اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال گذشته نهضت کمک مومنانه در استان مرکزی راه اندازی شد که خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی وانقلابی مردم اقدامات خوبی شکل گرفت.

وی افزود: نهضت کمک مؤمنانه تنها در تهیه و توزیع بسته های معیشتی خلاصه نشد بلکه اقدامات متعددی در قالب 10 عنوان خدمت به افراد و خانواده های آسیب دیده ارائه شد.

محترمی تصریح کرد: بسیجیان جهادگر از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در قالب‌های مختلفی خدمات گسترده ای به مردم ارائه کردند که تهیه و توزیع 6 میلیون ماسک، 450 هزار ‌دستکش بخشی ازاقدامات آنها است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 48 هزار نقطه در سطح استان به طور مستمر توسط جهادگران بسیجی ضد عفونی و گند زدایی شده و بیش از یک میلیون و 600 هزار بسته اقلام بهداشتی نیز توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 300 هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت جهادگران بسیجی و مشارکت سایر نهادهای انقلابی و دستگاه های استانی توزیع شده که البته به دلیل گستردگی نهضت کمک مومنانه و استقبال مردم و خیرین تعداد بسته ها بسیار بیشتر از این آمار است، همچنین بیش از 550 ذبح و قربانی دام نیز که عمدتا در مناطق محروم بوده اند و یک میلیون پرس غذای گرم توزیع شده است.

محترمی خاطرنشان کرد: توزیع 820 جهیزیه به نوعروسان ، 22 هزار بسته لوازم التحریر ، 505 تبلت و گوشی برای دانش آموزان از جمله اقدامات در راستای نهضت مومنانه در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: کمک به ساخت و تعمیر منازل افراد کم برخوردار یکی دیگر از اقدامات جهادگران بسیج سازندگی بوده که خوشبختانه استان مرکزی همچون گذشته خوش درخشیده است که ساخت 190 واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی 170 منزل برای محرومین به همت بسیجیان و مشارکت دستگاه ها ازجمله اقدامات دیگر در طول یکسال گذشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد: جهادگران بسیج سازندگی در کنار نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدایت های سپاه حضرت روح الله در صحنه خدمت به مردم و ولی نعمتان انقلاب حضور دارند و در راستای مبارزه همه جانبه با بیماری و کاهش آسیب های آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. 

وی افزود: بیش از هزار و 200 گروه جهادی در سطح استان مرکزی در عرصه های مختلف فعالیت می کنند که 700 گروه جهادی ویژه در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی و نهضت کمک مومنانه مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار