خبرهای داغ:
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری

نیاز جامعه، انتخاب یک فرد مکتبی و ارزشی است

آیت اله اسلامی گفت: مکتبی بودن، معیار شهید رجایی بود. امروز تبلیغات مکتبی، مذهبی و ارزشی برای معرفی کاندیداها وجود ندارد و نیاز جامعه، انتخاب یک فرد مکتبی و ارزشی است.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۱۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان و بمناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج توسط سازمان بسیج رسانه استان قزوین، نشست اخلاقی با حضور آیت الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در امامزاده بی بی زبیده خاتون(س) برگزار شد.

صبر بر مشکلات، شاخصه روزه داری است

آیت اله اسلامی با اشاره به اهمیت روزه داری و جایگاه فرد روزه دار در نزد خداوند در روایت «الصَّوْمُ لِي وَ أَنَا أجْزَی بِه‏» بیان کرد: ممکن است با شنیدن این حدیث سوالات مختلفی در ذهن مخاطب ایجاد شود که مگر زکات و جهاد و غیره خاص خداوند نیست؟ که در اینجا معصوم(ع) از زبان خداوند نقل می کند که روزه داری مال من است و من خودم جزای روزه دار را می دهم.

وی گفت: نوع واجبات دیگر می تواند برای غیر انجام گیرد، اما فقط روزه است که خداوند بر اساس این حدیث فرموده روزه ویژه و مختص اوست و شاید علت اصلی این باشد که فرد می تواند روزه اش را بخورد و تنها چیزی که مانع خوردن روزه است وجود خداوند است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به تعبیر امام راحل، عالم محضر خداست و همین احساس از حضور خداوند که در تمام زندگی جاری است مانع وسوسه های شیطانی است. لذا صبر بر مشقت را می توان بندگی خدا خواند.

آیت اله اسلامی عنوان کرد: یکی از فواید ماه مبارک رمضان، صبر و ایستادگی بر سختی هاست که در سایه روزه ایجاد می شود و بنا بر روایتی، روزه نصف صبر است.

ملت ایران در سایه مقررات اسلام، ابرقدرت های عالم را مغلوب می کند

وی با اشاره به جایگاه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج تصریح کرد: عناصر سپاه و بسیج باید مثل بلال حبشی، با تحمل مشکلات، خودشان را تربیت کنند. اگر ملتی همچون ملت ایران که بر سختی ها صبر و تحمل کند در سایه مقررات اسلام همچون روزه داری، تربیت شود این ملت، ابرقدرت های عالم را از صحنه روزگار محو می کند و قطعا این ملت سرفراز دوران می شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به انتخابات اصلح و حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: باید با بصیرت افزایی و روشنگری تلاش کنیم تا عنصر مطلوب و تراز انقلاب را به عنوان رییس جمهور کشور انتخاب کنیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آمریکایی ها و اسراییلی ها چندین ماه است که به دنبال انتخابات ما هستند و رفتار صدا و سیما در ارائه و ترسیم سیاست کاری، جز خسارت و ضرر چیز دیگری نیست.

صدا و سیما باید مراعات بیشتری در ارائه برنامه های انتخاباتی داشته باشد

آیت اله اسلامی اضافه کرد: ترسیم و تصویرهای دشمن بصری است و قطعا صدا و سیما باید مراعات بیشتری در ارائه برنامه های انتخاباتی و اشخاصی که به عنوان رجال سیاسی معرفی می کند، داشته باشد.

وی با اشاره به حضور برخی کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید با روشنگری و بصیرت افزایی این زمینه برای مردم ایجاد شود تا فردی را انتخاب نمایند که جهت عوامفریبی از موقعیت شخصیت های ملی سواستفاده نکنند. متاسفانه جریان نفوذ در بسیاری حوزه های وجود دارد.

شهید رجایی، شخصیتی مکتبی و ارزشی بود

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت برجسته شهید رجایی بیان کرد: مکتبی بودن، معیار شهید رجایی بود و همین مکتبی بودن عامل کسب رأی وی بود. امروز تبلیغات مکتبی، مذهبی و ارزشی برای معرفی کاندیداها وجود ندارد. امروز نیز نیاز جامعه، انتخاب یک فرد مکتبی و ارزشی است.

آیت اله اسلامی اظهار کرد: دین می گوید نباید بدون مطالعه و بررسی هر کسی را به کرسی نهاد ریاست جمهوری نشانند. شهید رجایی یک معلمی بود که شاخصه های اخلاقی بسیاری داشت و به بیت المال بسیار اهمیت می داد و شاخصه های اخلاقی این شهید گرانقدر، تصنعی نبود بلکه وی ذاتا فردی سالم و مکتبی بود. لذا باید برای بزرگترین رخداد کشور افرادی سالم را انتخاب کنیم که گذشته خود را فراموش نکرده باشد.

انتهای پیام۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها