خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه رزمایش کمک‌های مؤمنانه میان جامعه پزشکی استان اجرا می‌شود، از اجرای طرح‌های «همکار برای همکار» و همچنین کمک به ایتام از محل این رزمایش‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۸۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت كریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع) رزمایش كمك‌های مؤمنانه بسیج جامعه پزشكی استان فارس امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

فرخ بهارلویی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس در این مراسم ضمن تبریك فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه به نوعی اجرای سیره عملی امام حسن مجتبی(ع) و تبعیت از این امام معصوم است که در زمان حیات خود، دو بار تمامی اموال خود را به نیازمندان بخشید.

وی، این آئین مومنانه را اجرای توصیه‌های دینی اهل بیت(ع) و پیرو تأکید مقام معظم رهبری نسبت به همدلی و همکاری در پی ایجاد مشکلات اقتصادی در بحران کرونا دانست و افزود: این اقدام خیرخواهانه در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و عید فطر سال جاری ادامه دارد.

بهارلویی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان در حال انجام است، گفت: بسیاری از مردم در این بحران، دچار نیازهای اقتصادی شده و سازمان بسیج جامعه پزشکی این اقدام خداپسندانه را از وظایف خود دانسته تا در این بحران نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با تأكید بر تلاش برای تداوم این اقدام خداپسندانه و روند بخشش نه تنها در ایام ماه مبارک رمضان، بلکه در دیگر ایام سال، از پیگیری و اجرای طرح کمک‌های مومنانه «همکار برای همکار» خبر داد که در این راستا بسیج جامعه پزشکی تلاش دارد با شناسایی کارکنان نیازمند مجموعه سلامت، از ظرفیت دانشگاهیان برای رفع نیازهای آنان استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یادآور شد: همکاران و مسئولان بسیج جامعه پزشکی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌های استان فارس، آماده پذیرش کمک‌های مومنانه دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز، در تمامی مراکز یاد شده هستند.

بهارلویی، اجرای طرح کشوری با استفاده از کمک‌های مؤمنانه دانشگاهیان علوم پزشکی برای حمایت از ایتام و افراد بی سرپرست که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌شوند را از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی برشمرد و گفت: کانون بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه تلاش دارد که سرپرستی نزدیک به سه هزار نفر از ایتام نیازمند استان را به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام ماه مبارک واگذار کرده و حامیان در طول سال نیز در روند کمک‌های مؤمنانه در این زمینه مشارکت می‌کنند.

وی ضمن دعوت از مسئولان، اساتید، کارکنان، پزشکان و دانشجویان دانشگاه برای شرکت در این طرح با مراجعه به دفاتر کانون بسیج در محل کار خود مراجعه و تکمیل فرم نام‌نویسی برای به عهده گرفتن سرپرستی ایتام نیازمند، گفت: برای دسترسی آسان‌تر، لینک دعوت از سوی کانون بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه در قالب پیامک به تمامی دانشگاهیان مجموعه سلامت فارس ارسال می شود.

یادآور می‌شود، به‌همت اعضای بسیج جامعه پزشکی فارس، تاکنون بیش از دو هزار و ۳۵۰بسته معیشتی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به کارکنان نیازمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شده و دیگر اقدامات خیرخواهانه نیز در حال انجام است.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها